Pracowników motywują nie tylko pieniądze

Autor: dla handlu.pl 4 maja 2009 09:53

Pracę motywują nie tylko pieniądze. Wynagrodzenie ma oczywiście duże znaczenie, ale nie jest jedynym powodem, który sprawia, że kadra przychodzi każdego dnia do pracy - uważa Mo Mokhtar, dyrektor zarządzający firmy Pasiony Group.

Osobiste nastawienie i podejście pracowników do klienta ma istotne znaczenie dla powodzenia sklepu, dlatego szef firmy musi być źródłem motywacji, i to nie tylko bazującej na finansowych premiach. Czasem słowa „dobra robota" skierowane pod adresem pracowników mogą być bardziej skuteczne.

Na podstawie rynkowych obserwacji, Pasiony Group zidentyfikował pięć najważniejszych zasad dotyczących motywacji i wspierania pracowników:

Komunikacja
Konieczne są regularne spotkania z pracownikami, szczególnie takie, które wszystkim umożliwiają wyrażanie swoich racjonalnych opinii, wniosków i obaw. Wspiera to poczucie przynależności i wspiera lojalność kadry, która coraz bardziej staje się częścią jednej rodziny.

Dobrze zorganizowany system nagradzania
Umiejętność identyfikacji i nagradzania wyróżniających się pracowników, bez względu na zajmowane przez nich stanowiska, to podstawa.

Kultura pracy i otoczenie
Istotą wnętrza każdego przedsiębiorstwa powinna być wzajemna troska i dobra atmosfera. Praca w jednej firmie i odpowiedzialność przed inwestorami, udziałowcami oraz innymi instytucjami, nie musi oznaczać, że przestaniemy zauważać, kim jesteśmy i koncentrować się na utrzymywaniu wysokiego morale oraz zadowolenia wśród wszystkich zatrudnionych.

Zatrudnianie właściwych kandydatów i trening całej kadry w celu budowy pożądanych, biznesowych standardów firmy
W procesie rekrutacji i awansów, główny nacisk należy położyć na właściwą identyfikację osób, odpowiednich do realizacji określonych wyzwań. Należy przewidzieć, jak kandydaci współpracować będą w ramach zespołu i swoich nowych obowiązków. Bezcelowa jest promocja pracowników, którzy doskonale sprawdzają się na obecnym stanowisku, natomiast na nowym zetkną się z zupełnie innymi wymaganiami. Inwestycja w szkolenia demonstruje naszym pracownikom, że doskonalenie to wzajemny proces, który pomaga im z dalszej karierze.

Dodatkowe korzyści pomagające zainteresować i utrzymać pracowników
Pracowników z pewnością zainteresują dodatkowe benefity takie, jak dostateczna liczba dni wolnych od pracy, zniżki cenowe oraz inne dodatki motywacyjne.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10756

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane