REKLAMA
REKLAMA

Pracowników warto szkolić z technik sprzedaży

Autor: Marcin Szczepański, dlahandlu.pl 21 sierpnia 2009 09:18

Pracowników warto szkolić z technik sprzedaży

- Właściwe zachowanie sprzedawcy, począwszy od wejścia klienta do sklepu, poprzez umiejętność poprowadzenia rozmowy i ustalenia potrzeb klienta, skuteczne zaprezentowanie towaru i obrony ceny - wszystko to decyduje o obrotach i zyskach sklepu - uważają eksperci z Centrum Efektywności, organizującego szkolenia dla pracowników sklepów. Według nich nawet w przypadku zaległości w tym aspekcie, stosunkowo szybko można podnieść umiejętności sprzedawców w zakresie techniki sprzedaży i tym samym zwiększyć obroty w sklepie.

REKLAMA

Tym, co może przesądzić o dokonaniu przez klienta zakupu w naszym sklepie jest jego fachowe podejście i umiejętność pomocy przy dokonywaniu zakupów. - Tym, co często kuleje w przypadku sklepów spożywczych jest obsługa klienta w trakcie podejmowania decyzji zakupowych. Sprzedawcom wydaje się, że w przypadku artykułów spożywczych fachowa porada jest zbędna. Spotykamy się z takim podejściem niezwykle często podczas szkoleń w sklepach. Nic bardziej mylnego - przy obecnym bogactwie dóbr spożywczych klient może czuć się zagubiony i potrzebować doradztwa. Oprócz zadowolenia klienta zyskuje także sprzedawca, który wzmacnia dzięki temu prestiż sklepu i swój własny - uważa przedstawiciel innej firmy doradczej.
Warto również przygotować się na niestandardowe sytuacje w sklepie. - Przykładem mogą być tzw. trudni klienci, do obsługi których warto być przygotowanym i na co zwracamy baczną uwagę przy szkoleniach - podkreśla ekspert z Centrum Efektywności. Taką sytuacją może być również targowanie się, wciąż stosowane przez wielu konsumentów.
Zdaniem przedstawicieli Centrum Efektywności każdy sprzedawca powinien poznać choćby podstawowe zasady merchandisingu. - W sytuacji, kiedy sprzedawca musi poradzić sobie przez jakiś czas sam w sklepie ta wiedza może okazać się nieoceniona - uważają.
„Techniki sprzedaży w sklepie" są szkoleniem realizowanym w formie zamkniętej. Oznacza to, że w szkoleniu biorą udział sprzedawcy tylko z jednego sklepu lub jednej sieci sklepów. - Czasami zdarza się, że gdy grupa sprzedawców z jednego sklepu byłaby zbyt mała, osoba zamawiająca szkolenie decyduje się na powiększenie grupy o sprzedawców z zaprzyjaźnionych sklepów - słyszymy.
Szkolenia są przeprowadzane najczęściej w okolicy sklepu bądź centrali sieci lub nawet w samym sklepie. Zdaniem przedstawicieli Centrum Efektywności ta formuła pozwala znacząco obniżyć koszt szkolenia poprzez wyeliminowanie wydatków na zakwaterowanie i wyżywienie osób odbywających szkolenie poza miejscem zamieszkania.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13230

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA