Prezes Emperii: Znacząco zwiększymy liczbę sklepów franczyzowych
- W tym roku znacząco przybędzie sklepów franczyzowych. Zamierzamy też otworzyć kilkadziesiąt sklepów własnych, będą to głównie Stokrotki - powiedział prezes Emperii, Artur Kawa. - Jest jeszcze sporo nowych lokalizacji do zdobycia. Zakładamy, że przychody w segmencie detalicznym będą rosły szybciej niż w dystrybucji - dodał.
Emperia, która prognozuje na 2009 rok 5,9 mld zł przychodów, chce w tym roku znacząco poprawić zysk netto, przede wszystkim dzięki redukcji kosztów - poinformował na konferencji prasowej prezes Emperii. - Chcemy w tym roku poprawić zysk netto. Dla mnie jest ważne, aby znacząco zwiększyć zysk - powiedział Kawa. Dodał, że poprawa zysku nastąpi dzięki redukcji kosztów.
"Wzrost skali działalności w nowych centrach dystrybucyjnych powinien przynieść ograniczenie kosztów, ponieważ lepiej będą pokryte koszty stałe. Poza tym, sporo pracujemy nad strukturą organizacyjną. Efekty tej pracy powinny być widoczne w tym roku" - powiedział prezes.
Przeczytaj także:
Nakłady inwestycyjne wyniosą 200 mln zł. Prognoza ta została sporządzona w oparciu o założenie rozwoju organicznego i nie uwzględnia ewentualnych akwizycji. "W tym roku na pewno będą jakieś akwizycje, wtedy przychody jeszcze się zwiększą" - powiedział Kawa. "Prowadzimy cały czas szereg rozmów w tej sprawie" - dodał. Grupa osiągnęła w całym 2008 roku 5,3 mld zł przychodów, 152,3 mln zł EBITDA, 94,9 mln zł EBIT oraz 60,1 mln zł zysku netto. Nakłady inwestycyjne w ubiegłym roku sięgnęły 186,4 mln zł.
Spółka wypłaciła w 2008 roku dywidendę z zysku na 2007 rok, który wyniósł 88,4 mln zł. Na wypłatę dywidendy przeznaczono ok. 15 proc. zysku.
W tym roku Emperia nie wyklucza wypłaty dywidendy większej niż 15 proc. zysku netto.
Przeczytaj także:
W 2008 roku sieć detaliczna sklepów franczyzowych Emperii zwiększyła się o 1289 supermarketów kompaktowych, czyli o powierzchni od 100 do 1 tys. mkw. Kolejnych 436 placówek przybyło w 2009 roku.
Emperia posiada także własne placówki pod markami Stokrotka, są to sklepy o powierzchni 300-1.400 metrów kw. oraz Delima, o powierzchni 700 - 2 tys. mkw. Spółka zakłada dalszy rozwój sieci detalicznej.
Prezes poinformował, że w prognozie przychodów i w planach wzrostu zysku założono stabilizację na rynku w 2009 roku. "Zakładamy w naszej prognozie, że rynek się nie zmniejszy. Jeśli nie będzie następował znaczący wzrost bezrobocia, to nie spodziewamy się istotnych zmian w zachowaniach konsumentów" - powiedział Kawa.

WYBRANE DLA CIEBIE
- Sb 19:16 Rafalska: Zakaz handlu w niedziele nie najgorzej przyjmowany
- Sb 14:16 EEC 2018: Przedstawiciele branży rolno-spożywczej i handlu będą debatować w...
- Sb 12:19 Hortimex: Nie wszystkie mody żywieniowe są słuszne
- Sb 11:23 Sizeer i Ochnik najemcami Galerii Victoria
- Sb 09:21 Magda Gessler ma własną linię przetworów owocowo-warzywnych
- Sb 09:15 Prezes firmy iRobot: Naszą przyszłością jest przyjaźń z robotami
- Sb 09:02 Auchan Supermarket ruszył na warszawskiej Białołęce (galeria)
- Sb 08:46 22 kwietnia to kolejna niedziela z zakazem handlu
-
Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
-
#NieKupujKochaj - akcja pracowników Biedronki nabiera rozpędu
-
Biedronka idzie za ciosem i kontynuuje hitową promocję
-
Solidarność Tesco: Zarząd przedstawił propozycję podwyżek, nie zgadzamy się...
-
Analitycy spodziewają się dobrych wyników Tesco
-
Lidl odpowiada Biedronce "tanią sobotą"
- 1 Dyrektor HR Tesco: Pracownicy są entuzjastycznie nastawieni do zmian
- 2 Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
- 3 Piotr i Paweł optymalizuje sieć. Zamyka 4 placówki
- 4 LPP miała w I kw. 1,58 mld zł przychodów i 115 mln zł straty operacyjnej
- 5 Lidl wprowadza "ciche godziny"
- 6 Lidl w tydzień wydał na reklamę w telewizji ponad 11,7 mln zł