REKLAMA
REKLAMA

Prezes Emperii: Znacząco zwiększymy liczbę sklepów franczyzowych

Autor: PAP 3 marca 2009 13:11

- W tym roku znacząco przybędzie sklepów franczyzowych. Zamierzamy też otworzyć kilkadziesiąt sklepów własnych, będą to głównie Stokrotki - powiedział prezes Emperii, Artur Kawa. - Jest jeszcze sporo nowych lokalizacji do zdobycia. Zakładamy, że przychody w segmencie detalicznym będą rosły szybciej niż w dystrybucji - dodał.

REKLAMA
Emperia, która prognozuje na 2009 rok 5,9 mld zł przychodów, chce w tym roku znacząco poprawić zysk netto, przede wszystkim dzięki redukcji kosztów - poinformował na konferencji prasowej prezes Emperii. - Chcemy w tym roku poprawić zysk netto. Dla mnie jest ważne, aby znacząco zwiększyć zysk - powiedział Kawa. Dodał, że poprawa zysku nastąpi dzięki redukcji kosztów.

"Wzrost skali działalności w nowych centrach dystrybucyjnych powinien przynieść ograniczenie kosztów, ponieważ lepiej będą pokryte koszty stałe. Poza tym, sporo pracujemy nad strukturą organizacyjną. Efekty tej pracy powinny być widoczne w tym roku" - powiedział prezes.

Nakłady inwestycyjne wyniosą 200 mln zł. Prognoza ta została sporządzona w oparciu o założenie rozwoju organicznego i nie uwzględnia ewentualnych akwizycji. "W tym roku na pewno będą jakieś akwizycje, wtedy przychody jeszcze się zwiększą" - powiedział Kawa. "Prowadzimy cały czas szereg rozmów w tej sprawie" - dodał. Grupa osiągnęła w całym 2008 roku 5,3 mld zł przychodów, 152,3 mln zł EBITDA, 94,9 mln zł EBIT oraz 60,1 mln zł zysku netto. Nakłady inwestycyjne w ubiegłym roku sięgnęły 186,4 mln zł.

Spółka wypłaciła w 2008 roku dywidendę z zysku na 2007 rok, który wyniósł 88,4 mln zł. Na wypłatę dywidendy przeznaczono ok. 15 proc. zysku.
W tym roku Emperia nie wyklucza wypłaty dywidendy większej niż 15 proc. zysku netto.

W 2008 roku sieć detaliczna sklepów franczyzowych Emperii zwiększyła się o 1289 supermarketów kompaktowych, czyli o powierzchni od 100 do 1 tys. mkw. Kolejnych 436 placówek przybyło w 2009 roku.

Emperia posiada także własne placówki pod markami Stokrotka, są to sklepy o powierzchni 300-1.400 metrów kw. oraz Delima, o powierzchni 700 - 2 tys. mkw. Spółka zakłada dalszy rozwój sieci detalicznej.

Prezes poinformował, że w prognozie przychodów i w planach wzrostu zysku założono stabilizację na rynku w 2009 roku. "Zakładamy w naszej prognozie, że rynek się nie zmniejszy. Jeśli nie będzie następował znaczący wzrost bezrobocia, to nie spodziewamy się istotnych zmian w zachowaniach konsumentów" - powiedział Kawa.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13889

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA