Produkty o krótkim terminie ważności można sprzedać taniej

Autor: dlahandlu.pl 1 marca 2010 09:06

Jednym z kryterium przeceny towarów może być ich termin przydatności do spożycia. - Najczęściej przeceniamy produkty mleczne, takie jak jogurty czy kefiry. Kosztują one mniej o średnio 30 gr. To spory rabat (nawet o 40 proc.), dlatego bardzo szybko znajdują one nabywców - mówi sprzedawczyni jednego z sieciowych sklepów, prosperujących w centrum Warszawy.

Produkty przecenione eksponowane są blisko kas, w koszach wiklinowych opatrzonych czerwoną kartką z żółtym napisem ,,Promocja". - Dzięki takim działaniom sprzedajemy produkty, które musielibyśmy niedługo wyrzucić, a klienci mogą je kupić dużo taniej. Ważne jest jednak, aby pracownicy na bieżąco kontrolowali asortyment. Jeśli na półce widnieje towar, którego termin przydatności do spożycia minął, sklep może być narożny na karę finansową, a także utratę zaufania klientów. Zwracamy również szczególną uwagę na sposób przechowywania towaru - mówi pracownica sklepu.

Jak wynika z badań, klienci coraz częściej zwracają uwagę na sprawdzanie dat przydatności do spożycia w sklepach oraz reklamowanie produktów nieświeżych. Do takich działań zachęcają również eksperci Sanepidu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10763

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane