PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Programy lojalnościowe popularne wśród sklepów sieciowych

Autor: dlahandlu.pl 26 czerwca 2009 08:53

Programy lojalnościowe popularne wśród sklepów sieciowych

Raport Euromonitor International pokazuje, że klienci, którzy biorą udział w programach lojalnościowych nie tylko robią zakupy w danym sklepie częściej, ale także stają się ambasadorami marki wśród znajomych i rodziny. Jednak na programy lojalnościowe decydują się w Polsce głównie większe sieciowe placówki.

REKLAMA

- Prowadzimy program lojalnościowy. Za każde zakupy powyżej 30 zł klienci otrzymują obrazek świnki, które zbierane są na odpowiednich drukach. Po zgromadzeniu odpowiedniej ilości klienci mogą je wymienić na nagrody rzeczowe - mówi Łukasz Jankowski z sieci Nowe Andre. Program cieszy się zainteresowaniem: - Klienci pytają o te świnki. Często też decydują się na dokupienie czegoś, właśnie po to, żeby przekroczyć wymagany próg koszyka zakupowego.

Pod nazwą„Krasnalowe Zakupy" program lojalnościowy prowadzi Społem we Wrocławiu. Za każde wydane 5 zł klienci będą otrzymywać jeden krasnalowy punkt. Dodatkowo można również otrzymywać specjalne punkty za zakup wybranych produktów.
- Zebrane punkty będzie można wymieniać na bony zakupowe oraz nagrody sezonowe - informuje Beata Dyblik, specjalista ds. marketingu w Społem PSS Centrum we Wrocławiu. Spółdzielnia aktywnie promuje program. - Informacja o„Krasnalowych Zakupach" była wysyłana w postaci mailingu skierowanego do klientów sklepów Krasnal. W sklepach były wywieszane plakaty informacyjne, wywieszki cenowe oraz ulotki, a w mieście pojawiły się billboardy i city lighty zlokalizowane w okolicach sklepów Krasnal - mówi Beata Dyblik.. - Stworzenie i wdrożenie programu lojalnościowego nie jest rzeczą łatwą, wymaga zaangażowania czasu, środków finansowych, przygotowania know- how, przeprowadzenia szkoleń na sklepach, opracowania procedur postępowania oraz dostosowania całego systemu informatycznego do obsługi kart - zaznacza nasza rozmówczyni.

Zdaniem specjalistów programy lojalnościowe to odpowiedź sklepów na konkurencję dyskontów i sklepów internetowych. Dlatego sklepy powinny poprzez programy lojalnościowe budować ciepłe uczucia i zaufanie do swojej marki. Najlepsze programy lojalnościowe powinny być proste, a zyski z programy powinny być dla klienta oczywiste. Klienci powinni być informowani jak ich dane personalne będą używane i zabezpieczane. Klienci powinni dostawać od sklepu informację, ale niezbyt nachalną, tak by nie zostali zniechęceni. Oferta programu powinna być tworzona jak najbardziej pod indywidualne potrzeby klienta. Tworzenie dla stałych klientów specjalnych wydarzeń, dni, a nie tylko dawanie im obniżek towarów. Oferowanie stałym klientom dodatkowych usług za darmo, np. bezpłatnej dostawy towarów do domu, warunków reklamacji.
Zdaniem specjalistów tak zbudowany program lojalnościowy przysporzy sklepowi wiernych klientów.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6234

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA