Programy lojalnościowe związują klientów ze sklepem

Autor: dla handlu.pl 1 czerwca 2009 12:28

Zgodnie z raportem Euromonitor International klienci, którzy biorą udział w programach lojalnościowych nie tylko robią zakupy w danym sklepie częściej, ale także stają się ambasadorami marki wśród znajomych i rodziny.

Jako przykład podawany jest wpływ programów lojalnościowych na przychody Tesco: ponad 200 mln funtów w I połowie 2007 roku.

Zdaniem specjalistów programy lojalnościowe to także odpowiedź sklepów na konkurencję dyskontów i sklepów internetowych. Dlatego sklepy powinny poprzez programy lojalnościowe budować ciepłe uczucia i zaufanie do swojej marki.

Najlepsze programy lojalnościowe powinny być proste, a zyski z programy powinny być dla klienta oczywiste. Klienci powinni być informowani jak ich dane personalne będą używane i zabezpieczane. Klienci powinni dostawać od sklepu informację, ale niezbyt nachalną, tak by nie zostali zniechęceni. Oferta programu powinna być tworzona jak najbardziej pod indywidualne potrzeby klienta. Tworzenie dla stałych klientów specjalnych wydarzeń, dni, a nie tylko dawanie im obniżek towarów. Oferowanie stałym klientom dodatkowych usług za darmo, np. bezpłatnej dostawy towarów do domu, warunków reklamacji.

Zdaniem specjalistów tak zbudowany program lojalnościowy przysporzy sklepowi wiernych klientów. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11127

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane