Programy lojalnościowe związują klientów ze sklepem

Autor: dla handlu.pl 1 czerwca 2009 12:28

Zgodnie z raportem Euromonitor International klienci, którzy biorą udział w programach lojalnościowych nie tylko robią zakupy w danym sklepie częściej, ale także stają się ambasadorami marki wśród znajomych i rodziny.

Jako przykład podawany jest wpływ programów lojalnościowych na przychody Tesco: ponad 200 mln funtów w I połowie 2007 roku.

Zdaniem specjalistów programy lojalnościowe to także odpowiedź sklepów na konkurencję dyskontów i sklepów internetowych. Dlatego sklepy powinny poprzez programy lojalnościowe budować ciepłe uczucia i zaufanie do swojej marki.

Najlepsze programy lojalnościowe powinny być proste, a zyski z programy powinny być dla klienta oczywiste. Klienci powinni być informowani jak ich dane personalne będą używane i zabezpieczane. Klienci powinni dostawać od sklepu informację, ale niezbyt nachalną, tak by nie zostali zniechęceni. Oferta programu powinna być tworzona jak najbardziej pod indywidualne potrzeby klienta. Tworzenie dla stałych klientów specjalnych wydarzeń, dni, a nie tylko dawanie im obniżek towarów. Oferowanie stałym klientom dodatkowych usług za darmo, np. bezpłatnej dostawy towarów do domu, warunków reklamacji.

Zdaniem specjalistów tak zbudowany program lojalnościowy przysporzy sklepowi wiernych klientów. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    12,99

  • Śr

    8,02

  • Min

    4,88

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8226

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.