Promocje pozwalają rozwiązać problem produktów, tracących ważność

Autor: dla handlu.pl 2 czerwca 2009 13:39

Właściciele sklepów starają się na różne sposoby radzić z utrartą zysków, związaną z zamówieniem towaru, który nie znalał swoich nabywców, a którego okres przydatności do spożycia zaczyna dobiegać końca.

Zgodnie z radami specjalistów ważne, żeby przy zakupach dla sklepu wybierać towary z jak najdłuższą datą przydatności do spożycia. Jeżeli w hurtowni kupimy towar, który od producenta przyjechał tydzień temu to mamy o tydzień mniej na sprzedanie go w naszym sklepie.

- Staram się też pilnować, żeby pracownicy przeglądali półki z towarami co dwa dni, tak żeby wyłapać zbliżający termin wygaśnięcia ważności jogurtu, czy przyprawy. Na te towary, które są jeszcze dobre, ale mogę nie zdążyć ich już sprzedać, robię promocyjną obniżkę. Zazwyczaj to daje dobre efekty i nie muszę wyrzucać zakupionego, przeterminowanego towaru - opowiada Dariusz Janczewski, właściciel warszawskich sklepów Verdes.

Problem przeterminowanej żywności zdaniem Inspekcji Handlowej narasta. Z kontroli przeprowadzonych przez tę instytucję wynika, że na przeterminowaną żywność można natrafić zarówno w małych osiedowych sklepach, jak i w wielkich hipermarketach.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,43

  • Śr

    3,80

  • Min

    2,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7928

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.