Promocje pozwalają rozwiązać problem produktów, tracących ważność

Autor: dla handlu.pl 2 czerwca 2009 13:39

Właściciele sklepów starają się na różne sposoby radzić z utrartą zysków, związaną z zamówieniem towaru, który nie znalał swoich nabywców, a którego okres przydatności do spożycia zaczyna dobiegać końca.

Zgodnie z radami specjalistów ważne, żeby przy zakupach dla sklepu wybierać towary z jak najdłuższą datą przydatności do spożycia. Jeżeli w hurtowni kupimy towar, który od producenta przyjechał tydzień temu to mamy o tydzień mniej na sprzedanie go w naszym sklepie.

- Staram się też pilnować, żeby pracownicy przeglądali półki z towarami co dwa dni, tak żeby wyłapać zbliżający termin wygaśnięcia ważności jogurtu, czy przyprawy. Na te towary, które są jeszcze dobre, ale mogę nie zdążyć ich już sprzedać, robię promocyjną obniżkę. Zazwyczaj to daje dobre efekty i nie muszę wyrzucać zakupionego, przeterminowanego towaru - opowiada Dariusz Janczewski, właściciel warszawskich sklepów Verdes.

Problem przeterminowanej żywności zdaniem Inspekcji Handlowej narasta. Z kontroli przeprowadzonych przez tę instytucję wynika, że na przeterminowaną żywność można natrafić zarówno w małych osiedowych sklepach, jak i w wielkich hipermarketach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9338

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane