Przed Wielkanocą rośnie sprzedaż słodyczy, nabiału i wędlin

Autor: dlahandlu.pl 23 marca 2010 14:24

Osiedlowy franczyzowy sklep spożywczy w Inowrocławiu w okresie przedświątecznym spodziewa się wzrostu obrotów przynajmniej o 10-20 proc. - Tradycyjnie już w sklepie pojawi się więcej wędlin i ciast. Bardzo dobrze sprzedają się zarówno gotowe ciasta, o które specjalnie poszerzamy ofertę w tym czasie, jak i półprodukty oraz wszelkie składniki potrzebne do wypieków. Znacząco wzrasta również popyt na nabiał - mówi kierowniczka sklepu.

Inną kategorią produktową, która wpływa na zwiększone przychody sklepów są alkohole. - Szybko rotuje wódka i tańsze wina. Z doświadczenia wiem, że na ilość sprzedanego piwa wpływ będzie miała pogoda. Na pewno popyt na ten trunek będzie większy, jeśli święta będą ciepłe i słoneczne - wyjaśnia kierownicza inowrocławskiej placówki handlowej.
Zapytana o wpływ konkurencji na wyniki sklepu, odpowiada, że już od dobrych kilku lat Wielkanoc nie przynosi takich zysków, jak przed wkroczeniem na osiedle marketów. - 300 m dalej jest Polomarket, w nieco większej odległości Biedronka, Netto i Lidl. Te sklepy z pewnością odebrały nam część kupujących. Między innymi dlatego po latach samodzielnego funkcjonowania zdecydowaliśmy się na franczyzę. Korzystne umowy franczyzodawcy z dostawcami spowodowały, że sklep nie jest dużo droższy od konkurencji, a dzięki dogodnej lokalizacji (w samym centrum osiedla) mamy wielu stałych klientów - podsumowuje szefowa sklepu.
Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11686

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane