Przejście pod franczyzowe barwy krok po kroku

Autor: Marcin Szczepański, dlahandlu.pl 1 października 2009 09:07

Przejście pod franczyzowe barwy krok po kroku

Przystępując do sieci franczyzowej właściciel sklepu może spodziewać się długiego i wymagającego wiele cierpliwości procesu zmiany wizerunku sklepu jak również dostosowania jego standardów do wymogów franczyzodawcy. Operatorzy sieci starają się zazwyczaj uczynić ten proces jak najbardziej płynnym.


 - Sklep, który przystąpił do sieci wykonał już pierwszy krok podpisując umowę - teraz to sieć czyni swój pierwszy krok przyczyniając się do zmiany wyglądu zewnętrznego i wewnętrznego sklepu dostosowując go do swoich standardów - uważają w sieci Dobry Sklep.
Na pierwszy ogień idzie dostosowanie wyglądu zewnętrznego sklepu. Jest to szczególnie ważne ze względów marketingowych. Rośnie dzięki temu rozpoznawalność marki a stali klienci szybciej przyzwyczajają się do nowej formuły „swojego" sklepu. - Elewacja budynku przybiera biało-czerwono-zielone barwy, montujemy kaseton świetlny z logo sieci. Pojawia się również stojak na gazetki promocyjne i tabliczka na drzwi - wyliczają w Dobrym Sklepie.
Wszystkie te elementy wizualizacyjne dostępne są oczywiście bezpłatnie. Sieć planuje jednak wprowadzić dodatkowe materiały, które byłyby już odpłatne. Mowa tu choćby o banerach, flagach czy stojakach na rowery.
Kolejnym krokiem, rozłożonym w czasie, jest dostosowanie wnętrza sklepu do standardów i wymogów sieci. Także wewnątrz sklepu dominować będzie biel, czerwień i zieleń, czyli barwy sieci. Dochodzi do tego cały szereg materiałów, takich jak ubrania dla personelu, torby reklamowe, cenniki, bilonownice czy listwy na regały - wszystkie dostarczane na koszt sieci. - Bardzo ważna w tym kroku jest fachowa pomoc w dziedzinie merchandisingu czyli odpowiednim rozmieszczeniu towarów w sklepie, aby zapewnić klientowi najbardziej optymalne rozwiązania zmierzające do wzrostu sprzedaży - podkreślają w Dobrym Sklepie.
Wreszcie na koniec pozostaje przystosowanie standardów działalności handlowej i marketingowej sklepu. - Wszystkie kroki i elementy w procesie tworzenia tożsamości są bardzo ważne, jednak ten ostatni jest chyba najważniejszy dla członków sieci - twierdzą we władzach spółki. Dla właściciela sklepu przekłada się to na dodatkowe korzyści takie, jak lepsze warunki handlowe, korzystne promocje czy lepiej wykwalifikowana kadra sklepowa.
- Droga, którą musi przejść sklep nie jest krótka, ale nakłady pracy i finansów, jakie ponosi Sieć w celu podniesienia standardów sklepu nie są możliwe do zrealizowania w jeden dzień. Jednak efekty, które przynosi na pewno zadowolą wybrednych klientów - podsumowują proces przeobrażania sklepu przedstawiciele sieci.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10912

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane