Przez kryzys powstaje mniej specjalistycznych sklepów z żywnością i tytoniem

Autor: Rzeczpospolita 8 marca 2010 08:49

Przez kryzys powstaje mniej specjalistycznych sklepów z żywnością i tytoniem

Słaba koniunktura spowodowała, że ubywa specjalistycznych sklepów z żywnością i tytoniem. Jak zgodnie przyznają producenci rozwijanie własnej sieci sklepów jest coraz trudniejsze ze względu na umacnianie się sieci handlowych, zwłaszcza dyskontów - informuje Rzeczpospolita.

Kilka lat temu eksperci handlowej branży przewidywali renesans sklepów specjalistycznych oferujących pieczywo, nabiał, mięso lub ryby, bo ich rozwojowi sprzyjała koniunktura. Jednak jak inormuje Rzeczpospolita te prognozy zweryfikował kryzys. Polacy zaczęli oszczędzać i coraz częściej robią zakupy w sieciach hipermarketów i dyskontów.

Według danych Euromonitor International w ubiegłym roku liczba sklepów specjalistycznych spadła o ponad 400, do 21,8 tys. Analitycy firmy zapowiadają spadek obrotów w tym sektorze o 5,6 proc. do 8,5 mld zł. Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, twierdzi, że duże sieci handlowe wygrywają z małymi specjalistycznymi, szeroką ofertą, niskimi cenami i dodatkowymi usługami, dlatego liczba sklepów specjalistycznych sukcesywnie spada.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10756

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane