Przez kryzys sklepy spożywcze ograniczają asortyment

Autor: Dziennik 7 lipca 2009 12:11

Przez lata sklepy spożywcze zastawiały półki coraz szerszą paletą produktów różnych marek i w różnych cenach. Teraz zmieniają strategię - pisze Dziennik. W ciągu roku największe sieci handlowe na świecie ograniczą asortyment o co najmniej 15 proc. To wyzwanie dla producentów.

Zarówno sieci, jak i producenci długo zgadzali się, że im większy wybór, tym lepiej. Dziś handlowcy próbują przyciągnąć trzymających się za portfel klientów, którzy chcą uproszczenia zakupów i szukają znanych im marek. Sklepy odkryły, że wyeliminowanie pewnych produktów może podnieść sprzedaż i zyski, po części dlatego, że ogranicza się nadmiar zapasów i robi więcej miejsca dla własnych marek.

Zwrot w stronę mniejszej liczby produktów może doprowadzić do przewrotu na sklepowej spółce - zauważa Dziennik. Marki numer jeden i dwa zyskają więcej miejsca, a co za tym idzie - większą sprzedaż kosztem numeru trzy i pośledniejszych producentów.

Producenci przyzwyczaili się do przyrostowego rozwoju popularnych produktów, by zapełnić sklepowe półki i nie pozwoli konsumentom zapomnieć o marce. Teraz, widząc nowy trend, chcą dostosować się do niego zawczasu - podaje Dziennik. - Ograniczenie zróżnicowania produktów może utrudnić producentom dostęp do przestrzeni sklepowej, ale pozwala im skupić swe wysiłki marketngowe na najbardziej rentownych artykułach - mówi Jim Craigie, prezes Church & Dwight, produkujący m.in. sodę oczyszczoną Arm & Hammer i pastę do zębów Aim.

Duże sieci wyspecjalizowały się w tworzeniu własnych marek, co daje im kolejny argument, by pozbywać się konkurencyjnych produktów - czytamy w Dzienniku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,48

  • Śr

    3,36

  • Min

    1,82

» Produkty » Sklepy » Regiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11586

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane