Przybywa osób robiących zakupy na stacjach

Autor: Marcin Szczepański, dlahandlu.pl 21 lipca 2009 10:17

Jak pokazują wyniki badań coraz większy odsetek klientów stacji paliw stanowią osoby zainteresowane wyłącznie nabyciem tam towarów pierwszej potrzeby. Według badań Moto Scan Wiosna 2009 aż 24 proc. badanych potwierdziło, że odwiedza stacje paliw tylko i wyłącznie w celu zrobienia zakupów w sklepie. Jest to o 5 proc. więcej niż wykazały te same badania wiosną 2008 roku.

Klienci zajeżdżający na stację tylko po artykuły codziennej potrzeby kupują przede wszystkim papierosy (44% wskazań respondentów dokonujących na stacjach zakupów wyłącznie artykułów codziennej potrzeby), alkohole (40,7%), napoje (35,9%) oraz słodycze (23,4%).

Na kolejnych miejscach wśród produktów poszukiwanych prze klientów stacji paliw znalazły się: prasa i książki (9,7 proc.), mapy i atlasy (4 proc.), leki (3,6 proc.), kosmetyki (3,2 proc.), zabawki (2,8 proc.).

Do podobnych wniosków prowadzą analizy przeprowadzane przez firmę Nielsen, która bada wyniki sprzedaży sklepów na stacjach paliw. Według Nielsena na zdecydowanych liderów wśród kategorii oferowanych na stacjach wyrastają papierosy i alkohole. Na dalszych miejscach i ze sporą stratą znajdują się napoje, słodycze a także karty i doładowania do telefonów komórkowych, które w badaniu Moto Scan nie zostały uwzględnione.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10941

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane