PSH Promyk: Unijne dotacje szansą dla małych sklepów

Autor: portalspozyczwy.pl 9 lutego 2009 12:18

Według Krzysztofa Kowalnika z Polskiej Sieci Handlowej Promyk w obliczu pogarszającej się sytuacji gospodarczej ratunkiem dla niewielkich lokalnych sklepów będą fundusze unijne.

- W bieżącym roku będziemy intensyfikować nasze działania związane z pozyskiwaniem środków unijnych, z których mogą korzystać sieci detaliczne - deklaruje Kowalnik. Według niego to właśnie one mogą odegrać kluczową rolę w zwiększaniu konkurencyjności sieci. - Będziemy starać się zdobywać środki zewnętrzne, pomimo, że jest to dla nas zadanie znacznie trudniejsze niż dla sieci dużych sklepów. Małe obiekty, które chcą wywalczyć relatywnie niewielkie pieniądze unijne muszą włożyć tyle samo trudu i przekopać się przez tyle samo biurokracji co duzi gracze, starający się o poważne sumy. W sytuacji sklepiku, który zatrudnia dwóch pracowników, brakuje osób, które mogłyby się tym zajmować - mówi Kowalnik.

Właściciel PSH Promyk zwraca również uwagę na trudności w konkurowaniu z sieciami dużych sklepów. - Najtrudniejszy jest pierwszy okres po otwarciu nowego, dużego sklepu w okolicy - wyjaśnia. - Klienci są wówczas zainteresowani nową ofertą i odwracają się od lokalnych sklepików. Najważniejsze, aby przetrwać ten okres.

Polska Sieć Handlowa Promyk skupia 65 małych, głównie wiejskich sklepów w województwie świętokrzyskim, lubelskim i podkarpackim oraz w południowej części województwa mazowieckiego. Członkowie sieci funkcjonują w oparciu o umowę partnerską, ale uczestnictwo w grupie jest bezpłatne.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11012

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane