PwC: W kryzysie ludzie bardziej docenią wysoką jakość towaru

Autor: portalspozywczy.pl 26 marca 2009 14:00

Jak pokazują doświadczenia brytyjskiego kryzysu lat 90., w trudnych czasach konsumenci zwracają szczególną uwagę na to, by za płacona cenę uzyskać jak najwyższą wartość - piszą analitycy firmy doradczej PricewaterhouseCoopers.

W efekcie, dobre produkty o umiarkowanej cenie oraz produkty klasy premium o wysokiej jakości radziły sobie w czasach kryzysu lepiej, niż można się było spodziewać. Wniosek dla sieci detalicznych jest następujący: utrzymywanie szerokiej, zróżnicowanej cenowo oferty, ewentualnie połączonej ze zwiększeniem oferty produktów z niższej półki może być dobrą strategia na trudniejsze czasy.

Dla producentów sytuacja jest jednak trochę bardziej skomplikowana, gdyż przestawienie się na wytwarzanie produktów w większym stopniu odpornych na skutki kryzysu może być procesem złożonym i długotrwałym.

W Wielkiej Brytanii wpływ kryzysu na poszczególne segmenty rynku handlu detalicznego żywnością wygląda następująco. W przypadku sklepów z segmentu wyższego nastąpił stabilny wzrost sprzedaży markowych produktów. W segmencie średnim doszło do utraty klientów przez duże sieci detaliczne na rzecz sieci. W segmencie niższym nastąpił szybki wzrost sprzedaży w sieciach dyskontowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane