Raport FMI: 90 proc. sieci handlowych planuje promować markę własną
Niemal wszystkie sieci supermarketów planują w najbliższym czasie zwiększyć w swoich sklepach ilość produktów sygnowanych marką własną. Jak wynika z raportu FMI, takie plany ma aż 90 proc. supermarketów. - pisze Detal Dzisiaj.
Marki własne mają pomóc im w walce o klienta, zwłaszcza w dobie, gdy większość osób musi oszczędzać pieniądze. Obecnie, już niemal co dziesiąty produkt sprzedawany w typowym supermarkecie, to produkt marki własnej. Jeszcze rok temu stanowiły one 8 proc. asortymentu.
Rośnie także sprzedaż marek własnych. W ubiegłym roku dynamika ta wyniosła prawie 11 proc., to ponad dwukrotnie więcej niż ogólny wzrost sprzedaży (5,2 proc.).
Przeczytaj także:
Spadają natomiast łączne zyski netto sieci sklepowych. Według FMI, spadły one w 2008 roku do niecałych 1,5 proc. Rok wcześniej wyniosły one ok. 1,8 proc.

WYBRANE DLA CIEBIE
- Pt 18:35 22 kwietnia to kolejna niedziela z zakazem handlu
- Pt 18:07 Hortimex: Nie wszystkie mody żywieniowe są słuszne
- Pt 18:00 Auchan Supermarket ruszył na warszawskiej Białołęce (galeria)
- Pt 16:56 GUS: Niższy wskaźnik koniunktury gospodarczej dla handlu detalicznego
- Pt 16:51 EEC 2018: Przedstawiciele branży rolno-spożywczej i handlu będą debatować w...
- Pt 16:23 Lidl też sprzedaje produkty bez VAT
- Pt 15:46 Analitycy spodziewają się dwucyfrowych wzrostów sprzedaży LPP i CCC
- Pt 15:33 Gama kusi niezależnych przedsiębiorców. Kolejny sklep dołącza do sieci
-
Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
-
#NieKupujKochaj - akcja pracowników Biedronki nabiera rozpędu
-
Biedronka idzie za ciosem i kontynuuje hitową promocję
-
Solidarność Tesco: Zarząd przedstawił propozycję podwyżek, nie zgadzamy się...
-
Analitycy spodziewają się dobrych wyników Tesco
-
Lidl odpowiada Biedronce "tanią sobotą"
- 1 Dyrektor HR Tesco: Pracownicy są entuzjastycznie nastawieni do zmian
- 2 Leroy Merlin z kampanią wizerunkową skierowaną do przyszłych pracowników
- 3 Paweł Musiał w zarządzie Eurocashu. Odpowie za biznes detaliczny
- 4 Piotr i Paweł optymalizuje sieć. Zamyka 4 placówki
- 5 Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
- 6 LPP miała w I kw. 1,58 mld zł przychodów i 115 mln zł straty operacyjnej