Rośnie jakość obsługi w przystacyjnych sklepach

Autor: Marcin Szczepański, dlahandlu.pl 20 lipca 2009 09:03

Rośnie jakość obsługi w przystacyjnych sklepach

Średni wskaźnik jakości obsługi w przystacyjnych sklepach wyniósł według badań „Jakość obsługi 2009" w pierwszym półroczu 2009 roku +2,60 (w skali od -5 do +5). Pomimo okresu recesji osiągnięto duży, bo aż 36% wzrost wskaźnika w stosunku do wyników z roku 2008 (wskaźnik 1,91). Jak wynika z najnowszych wyników badania obejmujących pierwszych sześć miesięcy tego roku liderem na rynku stacji paliw jest Grupa Lotos.

Gdański koncern zanotował również największy awans spośród wszystkich sklasyfikowanych sieci stacji - na koniec roku Lotos zajmował bowiem ostatnie, siódme miejsce w rankingu z współczynnikiem 1,59. W tej chwili wskaźnik jakości obsługi Lotosu wynosi 3,27 (w skali od -5 do +5).
Na dalszych miejscach w klasyfikacji znalazły się Lukoil (wskaźnik 3,10), który na koniec roku zajął miejsce 5. oraz Bliska (2,68) - spadek z miejsc drugiego. Kolejne pozycje zajęły Orlen, ubiegłoroczny lider - BP, Shell, Statoil oraz Neste.
Wyniki rankingu wskazują, że wszystkie sieci paliwowe pracują nad jakością obsługi - wszystkie sieci paliwowe w pierwszym półroczu 2009 poprawiły swoje wyniki w stosunku do 2008 roku.
Największy wzrost pozycji w rankingu zanotowała sieć LOTOS, która z 7 pozycji przesunęła się na miejsce 1, osiągając wskaźnik jakości obsługi +3,17 (wzrost o 1,58). Swoje pozycje poprawiły także 2 inne sieci: Lukoil (skok z miejsca 5 na 2) i Orlen (przesunięcie z miejsca 6 na 4).
Cztery sieci paliwowe: Bliska, BP, Shell, Statoil osłabiły swoje pozycje w rankingu, ale warto podkreślić, że także one osiągnęły wyższe niż w 2008 roku wskaźniki jakości obsługi. Przesunięcie na niższe pozycje w ogólnej klasyfikacji wynika po prostu z wyższych wzrostów osiągniętych przez sieci konkurencyjne.
W rankingu zostały ujęte wszystkie firmy, dla których uzyskano wystarczającą liczbę danych, pozwalających na porównanie. Program bada jakość obsługi oczami klientów poszczególnych firm i instytucji. Każdy konsument po przejściu przez proces rejestracji w Programie może zgłosić własną obserwację jakości obsługi, związaną z konkretnym zakupem bądź kontaktem z siecią sprzedaży i obsługi klienta, a jego ocena wpłynie na wyniki programu.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11272

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane