Rośnie obrót produktami ekologicznymi

Autor: Radosław Wałkuski, dla handlu.pl 22 kwietnia 2009 09:52

W 2005 roku procentowy udział produktów ekologicznych w całości obrotu Społem WSS śródmieście wynosił 0,29 proc. W ciągu czterech lat urósł do 0,58 proc.

- Być może nie są to imponujące udziały, ale cieszymy się z każdego przyrastającego ułamka. Na pewno w tak krótkim czasie nie dojdziemy do takich wyników jakie mają inne kraje. Ale tam trwało to dziesięć, dwadzieścia lat, a nawet więcej. Warto też zaznaczyć, że sprzedaż produktów ekologicznych realizujemy przy znacznie mniejszych nakładach na promocję - mówi Jolanta Jędrzejewska, kierownik sekcji marketingu Społem WSS Śródmieście.

Wraz ze wzrostem udziału sprzedaży produktów ekologicznych zwiększał się również obrót tymi artykułami. W 2005 wynosił on 234 tys. zł, w 2007 - 516 tys. zł, a w 2008 już 594 tys. zł.

W sprzedaży zdrowej żywności bardzo dobrze radzi sobie SDH Sezam - duży obiekt handlowy w ścisłym centrum stolicy (ponad 4 tys. m kw. powierzchni sprzedażowej). W 2005 roku udział produktów ekologicznych w całości obrotu wynosił 1,2 proc., w 2008 - 1,8 proc. Zestawiając 12 sklepów śródmiejskiego Społem, w których dostępna jest żywność Bio okazuje się, że Sezam ma aż 62-procentowy udział w sprzedaży tych produktów we wszystkich placówkach spółdzielni.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane