Rossmann chce mieć co roku 70 nowych sklepów w Polsce

Autor: PAP 14 maja 2009 09:17

Rossmann Polska, właściciel największej sieci drogeryjnej w Polsce, otworzy w tym roku 70 sklepów. Tym samym liczba drogerii Rossmann wzrośnie do 409. W kolejnych latach firma planuje otwarcia 60-70 sklepów rocznie. Tegoroczne inwestycje wyniosą 187 mln zł.

- W tej chwili mamy już 358 sklepów. Do końca roku zamierzamy otworzyć kolejnych 50 drogerii. Oceniamy, że przy obecnej sile nabywczej społeczeństwa w Polsce jest miejsce na 600-700 sklepów Rossmann. W ciągu najbliższych kilku lat powinniśmy osiągnąć ten poziom - powiedział PAP Marek Maruszak, prezes firmy Rossmann Polska.

- Rokrocznie planujemy otwierać 60-70 sklepów. W dłuższej perspektywie, myślę, że w ciągu 10 lat, powinniśmy dojść do tysiąca placówek w kraju - dodał.

Przeczytaj także:

Drogerie Rossmann powstają w miastach liczących co najmniej kilkanaście tysięcy mieszkańców. Tegoroczny program inwestycyjny firmy opiewa na 187 mln zł. W ramach tej kwoty spółka otworzy 70 nowych sklepów, przebuduje kilkadziesiąt lokali, rozbuduje centrum logistyczne w Łodzi i zakupi system informatyczny.

Obecnie Rossmann dysponuje 35.000 mkw. powierzchni magazynowej. W wyniku prowadzonej rozbudowy magazynu w Łodzi powierzchnia ta zwiększy się do 50.000 mkw. - W 2011 roku planujemy zbudować dwa kolejne magazyny - na północy i południu kraju. Powierzchnia magazynu na północy wyniesie na początek 20.000 mkw. - powiedział prezes.

Prezes ocenia, że wartość rynku drogeryjnego w Polsce w tym roku wyniesie 21 mld zł. Sprzedaż firmy Rossmann Polska planowana jest na 2,9 mld zł i ma być o 23 proc. większa niż w 2008 r.

"Zakładamy 23-proc. wzrost w 2009 roku. To konserwatywna prognoza, uwzględniająca pogorszenie się koniunktury w III i IV kwartale. Jeśli jednak na rynku utrzymają się obecne warunki, wzrost będzie wyższy" - powiedział Maruszak.

Po pierwszych dwóch miesiącach tego roku obroty całej branży drogeryjnej wzrosły ľ według danych AC Nielsen - o 6,7 proc.

Jak poinformował prezes, spółka w niewielkim stopniu odczuwa spowolnienie gospodarcze. - Na pewno kryzys nie ułatwia nam sprzedaży. Cały czas musimy inwestować w ceny, żeby utrzymać naszą konkurencyjność na rynku. Jest to o tyle trudne, że dostawcy towarów podnoszą ceny. To nieco obniża naszą rentowność - powiedział prezes.

Asortyment w sklepach Rossmanna liczy ponad 10 tys. artykułów, w tym blisko tysiąc produktów pod marką własną. - Będziemy chcieli zwiększać liczbę produktów własnych w naszych sklepach. Przy obecnym kursie euro nie jest to proste - większość tych artykułów powstaje w Niemczech. Ale nasza strategia zakłada wzrost ich sprzedaży - poinformował Maruszak.

Rossmann działa na rynku polskim od 1993 roku. Udział firmy w rynku dystrybucji kosmetyków wynosi 12 proc. Na koniec zeszłego roku zatrudniała ona 6,1 tys. pracowników. Do końca bieżącego roku ich liczba wzrośnie do blisko 7 tys.

Wzrost sprzedaży brutto w 2008 roku wyniósł 36,3 proc. rok do roku. Firma od początku istnienia zainwestowała w Polsce 450 mln zł.

Poza Polską sieci sklepów Rossmann działają w Niemczech, Czechach i na Węgrzech.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,05

  • Śr

    5,52

  • Min

    4,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8143

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563051

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.