Rotacja na półce wspomaga sprzedaż sezonową

Autor: dlahandlu.pl 29 września 2009 13:48

Zdaniem Włodzimierza Legutko, przedstawiciela Nestle, odpowiadającego w firmie za kategorię dodatków, sklepy nie powinny zapominać o zmianie ułożenia towarów na półce przed Świętami ļożego Narodzenia, Wielkiej Nocy czy innymi ważnymi świętami. Takie ruchy na półce bardzo mocno wpływają bowiem na sprzedaż sklepu.

Ułożenie zup na półce typu barszcz czerwony, barsz biały i żurek ma kolosalne znaczenie dla sprzedaży w zależności od zbliżających się świąt. Wtakich okresach należy powtórzyć kilka razy najbardziej popularny smak lub przesunąć z pozycji mniej wyeksponowanych na bardziej. Tak dzieje się w przypadky zupy grzybowej, na co dzień nie należącej do najlepiej rotujących towarów, a w okresie Bożego Narodzenia wysuwającej się na prowadzenie. Takim towarom należy zapewnić odpowiednią ekspozycję, nawet kosztem innych, gorzej sprzedających się towarów.

Podobnie jest nie tylko ze smakami, ale także z gramaturami. W okresie Bożego Narodzenia czy Wielkanocy sprzedaż większych - 400 gramowych słoików majonezu zwiększa się o 40 proc. Dlatego należy pamiętać o ich zamówieniu i odpowiednim wyeksponowaniu na półce.  

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11144

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane