Rynek żywności health & wellness warty jest 16 mld zł

Autor: Rzeczpospolita 15 kwietnia 2010 07:23

Rynek żywności health & wellness warty jest 16 mld zł

16 mld zł wyniesie w tym roku wartość rynku żywności i napojów health & wellness - wynika z najnowszego raportu Euromonitor International, do którego dotarła Rzeczpospolita. W porównaniu z 2009 r. wydatki Polaków na "zdrową żywność" będą o 200 mln zł wyższe, natomiast do 2014 r. urosną o 1,7 mld zł.

 


Wśród coraz bardziej popularnej żywności i napojów health & wellness Euromonitor wymienia m.in. produkty o obniżonej zawartości soli i tłuszczu (light), dla diabetyków, funkcjonalne, ekologiczne (bio) oraz te z naturalnych składników - podaje Rzeczpospolita.

W Polsce, w porównaniu z Zachodem, nadal wydajemy na żywność ekologiczną niewiele. Jednak szybko nadrabiamy zaległości. Według Euromonitora w 2010 roku przeznaczymy na nią 300 mln zł, o 50 proc. więcej niż w 2009 r. - informuje dziennik.

Adam Bogacz, prezes firmy AKB Consulting, zwraca uwagę na łamach Rzeczpospolitej, że w Polsce w najbliższym czasie najszybciej może rosnąć popyt na produkty funkcjonalne pozwalające redukować wagę oraz te, których spożywanie jest korzystne dla serca (w sklepach można kupić już np. takie margaryny).

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10467

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane