Samoobsługa szansą na przetrwanie sklepów osiedlowych

Autor: Marcin Szczepański, dlahandlu.pl 3 sierpnia 2009 09:03

Samoobsługa szansą na przetrwanie sklepów osiedlowych

Coraz większa liczba właścicieli sklepów spożywczych w celu skutecznego konkurowania z większymi sieciami handlowymi postanawia przekształcić swój obiekt w sklep samoobsługowy. Pomysł ten ma jednak swoje wady, o których należy pamiętać i brać pod uwagę przy analizie opłacalności takiego kroku.

Wielu handlowców nie chce wprowadzić w swoich sklepach samoobsługi ze względu na wysokie koszty przebudowy lokalu i obawy przed kradzieżą. Tymczasem istnieje ryzyko, że przy zastosowaniu tej technologii sprzedaży straty będą większe, jednak z drugiej strony zyski na pewno wzrosną, gdyż klient w czasach ostrej konkurencji zanim coś kupi, musi towar dokładnie obejrzeć. Dlatego specjaliści radzą w sposób jednoznaczny - jeżeli powierzchnia sali sprzedaży przekracza 40 metrów kwadratowych, warto przystosować ją do samoobsługi.

W tym kierunku poszedł jeden z właścicieli sklepu spożywczego w niewielkiej, liczącej ok. 5 tys. mieszkańców miejscowości Raciąż (woj. mazowieckie). - Przejście na samoobsługowy format sprzedaży nastąpiło u nas wraz z przyjęciem marki jednej z małpowierzchniowych sieci handlowych. Z perspektywy kilku miesięcy widzę, że był to dobry krok, który pozwala nam skutecznie konkurować z rosnącymi w okolicy jak grzyby po deszczu placówkami dyskontowymi - przyznaje nasz rozmówca.

Według niego także wcześniej sklep nie mógł narzekać na brak klientów. - Nasz sklep leży na sporym osiedlu, w bezpośrednim sąsiedztwie targowiska, które regularnie ściąga klientów z całej okolicy. Pomimo to po zmianie formatu zauważyliśmy, że coraz częściej nowi klienci wracają do nas ponownie - dodaje właściciel. Sklep ma powierzchnię około 70 mkw.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Szczepaniak 2009-08-18 14:59:27

    tak zgadzam sie z tym stwierdzeniem. Wyposażam sklepy w regały i wiem że sklepy małe przechodzą na samoobsługę. Paweł Szczepaniak 600 906 309

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,69

  • Śr

    2,48

  • Min

    1,29

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6351

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.