PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Sedal: Wspieramy sprzedaż lodów w strefie impulsowej

Autor: Radosław Wałkuski, dla handlu.pl 14 maja 2009 10:36

Roczny wartościowy udział sprzedaży lodów impulsowych w stosunku do całkowitej sprzedaży lodów w sklepach sieci Sedal wynosi aż 70 proc. Spośród małych lodów największą popularnością cieszą się rożki. - Okres, w którym notujemy zwiększoną sprzedaż lodów rozpoczyna się w kwietniu i trwa zazwyczaj do sierpnia. Jeśli we wrześniu jest lepsza pogoda, to sezon nieznacznie się wydłuża, ale generalnie już w sierpniu stopujemy z zamówieniami - mówi Agnieszka Fojtar, zastępca dyrektora ds. sprzedaży w spółce Sedal.

Wraz z rozpoczęciem sezonu w sklepach pojawiają się dodatkowe zamrażarki, również te małe, zlokalizowane w strefie impulsowej. Postawiony jest też nacisk na ich promocję. - Co tydzień wybieramy 6 produktów, z bardzo atrakcyjną ceną, które mają do nas przyciągnąć klientów. Informacje o nich wywieszane są na specjalnych banerach, na zewnątrz sklepu, są one również promowane w lokalnych stacjach radiowych. W okresie poprzedzającym komunie oraz dzień dziecka jednym z tych produktów są właśnie lody - wyjaśnia nasza rozmówczyni.

-W strukturze rocznego wartościowego udziału sprzedaży lodów dominują lody małe - ich sprzedaż wynosi aż 70 proc. Wziąwszy pod uwagę to, że zimą praktycznie sprzedają się tylko lody w większych opakowaniach oznacza to, że latem ich udział w całkowitej sprzedaży jest zdecydowanie dominujący. Liderem pod względem popularności jest Koral, popularna są również marki Ice-Mastry i Algida. - Wcześniej w ofercie były również produkty Nestle, ale ze względu na wysoką cenę i nie zawsze dobrze układającą się współpracę z przedstawicielami handlowymi lody tej firmy zniknęły z półek Sedala - opisuje Agnieszka Fojtar.

Z rozmowy z nią wynika, że lody są produktem przynoszącym umiarkowane zyski, które powinny być w ofercie przede wszystkim po to, aby umożliwić klientom kompleksowe zrobienie zakupów. - Sprzedaż lodów nie osiąga nawet 0,5 proc. udziału w obrotach sieci - mówi Fojtar.


Sedal zarządza obecnie siecią 19 sklepów w województwie łódzkim, wielkopolskim i opolskim o powierzchni od 140 do 800 mkw. Firma posiada centralę logistyczną w Wieluniu, z której zaopatrywane są również inne sieci, drobne sklepy oraz odbiorcy hurtowi. We wrześniu ubiegłego roku jedynym, stuprocentowym udziałowcem Sedala stała się spółka Akro. W ciągu ostatniego miesiąca otworzono dwie nowe placówki: w Łasku i Widawie.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11444

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane