REKLAMA
REKLAMA

Sezon ma wpływ na czas pracy i przychody sklepu

Autor: Marcin Złoch, dlahandlu.pl 9 grudnia 2009 09:07

Sezon ma wpływ na czas pracy i przychody sklepu

W okresie jesienno-zimowym klienci starają się zrobić jak najszybciej zakupy, by jak najszybciej wrócić do ciepłego domu. Dlatego w tym okresie właścicielka wiejskiego sklepu z niewielkiej podwarszawskiej miejscowości skraca czas pracy swojej placówki. Zamiast do 20 sklep jest czynny do 18, a w niedzielę zamiast do 18 pracuje do 15. Taka zmiana pozwala jej na skupieniu się na lepszym zaopatrzeniu sklepu.

REKLAMA

- W ostatnich dniach po 18 nikt nie przychodził na zakupy. Siedziałam bezczynnie niepotrzebnie zużywając prąd. Podejrzewam, że nawet stali klienci częściej wybierają zakupy w centrach handlowych, gdzie jest jasno i można spędzić czas nie tylko w sklepie - zauważa właścicielka sklepu.

Sytuacja wyglądała zupełnie odwrotnie latem. Latem klienci domagali się, żeby sklep był dłużej czynny. Często tuż przed dwudziestą ustawiała się
kolejka. Lasy w pobliżu miejscowości, w której działa sklep, są celem wycieczek rowerowych i pieszych. W pobliżu znajduje się stadnina. Klienci
kupowali głównie lody, napoje i drobne przekąski. W tym czasie stanowiły one około połowy przychodów sklepu.

- Lodów wiadomo nikt zimą nie kupuje, klienci przywożą napoje i chipsy z supermarketów. Moje zyski zauważalnie spadły - twierdzi właścicielka sklepu.

Jak przyznaje wolałaby mniejsze wachania sezonowości sprzedaży, ale specyfika lokalizacji zmusza ją do takiego gospodarowania godzinami pracy, aby jak najlepiej wykorzystać czas wzmożonego ruchu klientów. 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12742

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA