PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Sieć Aldi szuka lokalizacji pod kolejne dyskonty

Autor: dlahandlu.pl/portalspożywczy.pl 13 kwietnia 2010 15:37

Sieć Aldi  szuka lokalizacji pod kolejne dyskonty

Niemiecka sieć dyskontów Aldi zapowiada dalszą ekspansję na polskim rynku. Firma szuka na terenie całego kraju działek pod zakup albo pod dzierżawę oraz powierzchni użytkowych pod wynajem.

Aldi chce budować dyskonty na działkach o powierzchni co najmniej 3 tys. mkw. lub wynajmować powierzchnię użytkową od 800 do 1 200 mkw. W przypadku najmu Aldi zapewnia płatność z góry oraz możliwość sfinansowania przebudowy lub rozbudowy. Aldi działa w Polsce od 2008 roku, swoją siedzibę ma w Chorzowie.

Aktualnie sieć prowadzi 40 dyskontów, zarówno w małych, jak i dużych miastach.Niemiecki dyskonter korzystając z kryzysu i rosnącego zapotrzebowania na tańsze produkty planuje przyspieszenie ekspansji na polskim rynku. W ub. roku Aldi otworzył ok. 30 nowych placówek i teraz ma w Polsce blisko 45 sklepów. Jednak według analityków tempo rozwoju niemieckiego giganta, jest ciągle za wolne aby dogonić działającą na rynku konkurencję.

Po dwóch latach aklimatyzacji i dostosowywania asortymentu do potrzeb polskiego rynku, w 2010 roku niemiecki operator chce przyspieszyć tempo rozwoju - obecnie trwa budowa, lub przygotowania do realizacji kilkudziesięciu nowych dyskontów. W tym roku ma ich ruszyć więcej niż w roku 2009. Co więcej, według analityków Aldi nie ma raczej wyboru i musi mocno przyspieszyć ekspansję w Polsce.

- To tempo nie robi na mnie jednak żadnego wrażenia. Szczególnie gdy popatrzymy na konkurentów niemieckiego dyskontera czyli sieci Biedronka, Lidl czy Netto. Dwaj ostatni operatorzy otwierają każdego roku po ok. 30-40 sklepów, nie wspominając o Biedronce, która ma chce otwierać każdego roku ok. 150 nowych placówek. Taka sytuacja powoduje, że dystans między Aldim, a pozostałymi graczami na rynku wcale się nie zmniejsza - mówi Dawid Mazur, analityk firmy The Nielsen Company.

Według analityka firmy Nielsen jeśli niemiecki operator chce stać się na polskim rynku znaczącym graczem, musi zwiększyć liczbę otwarć swoich sklepów o 100 proc. rok do roku, czyli w roku 2010 na rynku powinno już działać ok. 90 dyskontów. - To i tak zbyt mało by dogonić takie sieci jak Lidl, czy Netto, nie wspominając o Biedronce, która ma w Polsce ponad 1,5 tys. dyskontów - wylicza Dawid Mazur.

Jedynym sposobem na uzyskanie przez Aldiego w krótkim okresie efektu skali, który w handlu dyskontowym jest niezwykle ważny dla uzyskania odpowiedniego progu rentowności są akwizycje, oznacza to przejęcie jednej z działających już na rynku sieci. Jednak jak deklarują przedstawiciele Lidla i Netto, żadna z tych sieci sklepów nie jest w tej chwili na sprzedaż. Obie sieci utrzymują, że polski rynek jest dla nich kluczowym pod względem planów rozwoju.

Firma Euromonitor International prognozuje, że do 2014 r. obroty sieci dyskontowych w Polsce wzrosną o ponad 50 proc. i wyniosą niemal 30 mld zł. W tym roku obroty sieci dyskontowych w naszym kraju - Netto, Lidla, Aldiego i Biedronki - wyniosą 21,6 mld zł i będą o 10,2 proc. wyższe niż w 2008 r. W 2009 r. sprzedaż w dyskontach wzrosła średnio o 3,2 proc., do 19,6 mld zł.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • anna 2017-10-16 20:06:14

    posiadam lokal do wynajecia w żurominie 300 m .tel 509241866

  • Andrzej 2017-07-16 13:10:18

    SPRZEDAŻ BEZ POŚREDNIKÓW

    Działka inwestycyjna ok.6800 m2 z WZ, w Łodzi położona przy al.Włókniarzy. Więcej informacji pod tel. 509 435 101.

  • Ryzard 2017-07-07 17:14:02

    Sprzedam działkę inwestycyjną 7800m2, uzbrojoną przy trasie nr 10. 602 340 447

ZOBACZ WSZYSTKIE (13)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11109

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane