PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Sieć Netto tnie koszty wynajmu i przenosi się do własnych lokali

Autor: dlahandlu.pl 18 listopada 2009 12:33

Duńska sieć samoobsługowych sklepów ogólnospożywczych Netto zmienia model inwestowania w Polsce. Dotychczas większość placówek handlowych należących do Dansk Supermarked była usytuowana na wynajmowanych działkach, lub w wynajmowanych pomieszczeniach. Od ponad roku nowo otwierane sklepy powstają na działkach zakupionych przez sieć.

W tym roku wszystkie nowe sklepy Netto, a było ich dotąd 20, zostały wybudowane od podstaw na działkach należących do firmy. Dodatkowo spółka przenosi działające już sklepy do własnych lokali. Tak było ostatnio w Szczecinie i Koszalinie. Prezes firmy przekonuje, że nie oznacza to, że sieć Netto zamierza rezygnować z wynajmowania powierzchni handlowej pod markety. Według niego to uważne przyglądanie się kosztom ponoszonym z tytułu wynajmu. Obecnie jeszcze ok. 15 proc. sklepów mieści się w wynajmowanych siedzibach.
19 listopada br. sieć Netto otworzy trzy nowe markety - w Poznaniu, w Białych Błotach pod Bydgoszczą oraz w Oświęcimiu. W sieci Netto będzie działać 175 sklepów. Do końca roku Netto planuje dalszy rozwój przede wszystkim na Śląsku i zamierza otworzyć kolejne sklepy, tak, żeby zrealizować zapowiadane otwarcie 30 marketów w 2009 roku.
W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2009 r. ogólna sprzedaż sieci sklepów należących do duńskiego operatora Dansk Supermarked, spadła o 2 proc. (do 8,13 mld USD) w porównaniu do pierwszych dziewięciu miesięcy 2008 r.
Według zapewnień firmy olski oddział sieci Netto jest ciągle na plusie. Walcząc o poprawę wyników firma redukowała koszty. Przeanalizowano kluczowe procesy w firmie m.in. logistykę oraz zmodyfikowano plan remontów. O około 2 proc. zmniejszono zatrudnienie w stosunku do 2008 roku (nie licząc nowych sklepów). W ostatnich miesiącach firma mocniej zainwestowała w promocję swojej marki i uruchomiła dużą kampanię reklamową w ogólnopolskich mediach. Akcja ma pomóc sieci Netto utrzymać sprzedaż na odpowiednim poziomie.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,05

  • Śr

    5,12

  • Min

    4,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 569600

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.