PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Sieć powinna dbać o tożsamość wizualną

Autor: Marcin Szczepański, dlahandlu.pl 28 września 2009 09:29

Sieć powinna dbać o tożsamość wizualną

W momencie kiedy z pojedynczego sklepu spożywczego firma przekształca się w sieć sklepów, niezwykle ważna staje się kwestia jednolitej wizualizacji placówek. Oprócz walorów marketingowych jest to także ważny przekaz dla klientów, dzięki któremu wiedzą, czego oczekiwać po konkretnym sklepie.

- Tożsamość wizualna to przyciąganie uwagi klienta i rozpoznawalność znaku firmowego, a co za tym idzie standardów obsługi. Tożsamość tę tworzą choćby logo, materiały reklamowe, wygląd zewnętrzny i wewnętrzny budynku, forma i jakość obsługi, standardy uniformów i ubrań, itp. - tłumaczą w sieci Dobry Sklep.
Dla nowo powstającej sieci kwestią kluczową jest jej nazwa - najlepiej aby była ona łatwa do zapamiętania a przede wszystkim budziła pozytywne skojarzenia. Między innymi na tym polegał sukces sieci takich jak Żabka, Stokrotka czy Groszek. W przypadku uruchamiania własnej firmy jest wiec duże pole do popisu i jak radzą eksperci - warto ten potencjał wykorzystywać w jak najszerszym stopniu.

Nieco inaczej wygląda sytuacja w przypadku, kiedy przystępujemy do już istniejącej sieci, najczęściej poprzez podpisanie umowy franczyzowej. Tutaj zbudowanie tożsamości wizualnej polega przede wszystkim na możliwie wiernym odtworzeniu standardów reprezentowanych przez sieć. - Przystępując do sieci takiej jak Dobry Sklep klient wyraża chęć wzięcia udziału w procesie zmiany dotychczasowej tożsamości i dostosowania się do wymogów sieci. Zmiana wizerunku sklepu odbywa się stopniowo i nie stanowi dla klienta obciążenia finansowego. Koszty podstawowych materiałów zapewniających stopniowy proces unifikacji "bierze" na siebie sieć - zapewniają w centrali Dobrego Sklepu.
Z jednej strony oznacza to wygodę, gdyż wszystkie materiały są nam dostarczane i nic nas nie kosztują, z drugiej jednak sklep traci swój indywidualny charakter - staje się „jednym z wielu" o tej samej marce. Jeśli jest to pierwszy sklep sieci w danej miejscowości czy dzielnicy to efekt „świeżości" i tak mamy zapewniony. Gorzej jeśli taki sklep już w sąsiedztwie istnieje, dlatego tak ważne jest aby w umowie franczyzowej zawrzeć gwarancję wyłączności na danym terenie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11458

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane