Sieci handlowe mają 100 proc. marże na artykułach rolnych

Autor: portalspożywczy.pl 15 lipca 2009 10:22

Zdaniem szefa resortu rolnictwa sieci handlowe nakładają na artykuły rolne, w niektórych przypadkach nawet 100-procentowe marże - podał portal tvn24.

Ceny żywności powinny być monitorowane przez specjalny zespół - powiedział w TVN CNBC Biznes minister rolnictwa Marek Sawicki. Minister rolnictwa tłumaczy potrzebę powstania takiego zespołu rosnącą dysproporcją między cenami produktów rolnych, a artykułami w sklepach. 

Powstanie takich zespołów monitorujących zaleciła Komisja Europejska.

- Na sery nakładane są marże rzędu 100-110 proc., a czasami i więcej, więc to nie może być tak, że jeden produkuje, a drugi na tym produkcie ma zarabiać wielokrotnie więcej. I to nie jest kwestia samego rynku (...). To jest kwestia bałaganu na tym rynku, który trzeba być może uporządkować.

Pomysł ministra krytykuje Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji.

- Ceny żywności rosły w ostatnich latach i zarabiali na tym jej wytwórcy - podkreśla w TVN CNBC biznes Andrzej Faliński, kierujący organizacją.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10764

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane