Sieci handlowe narzucają warunki dostawcom

Autor: portalspożywczy.pl 16 lipca 2009 11:25

Pomysł regulowania marż jest zły. W wolnej gospodarce rynkowej takie regulacje są niemożliwe do wprowadzenia. Propozycja ministra jest jednak sygnałem, że w zakresie relacji dostawców z wielkimi sieciami zasady trzeba zmienić - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Leszek Kawski, dyrektor generalny Krajowej Rady Drobiarstwa.

 Jako przykład nadużycia pojawiającego się często w działalności sieci podaje promocje. - Zdarza się, że sieci handlowe sprzedają wtedy mięso drobiowe poniżej kosztów zakupu. Kupują kurczaka od producenta za 3 zł, a sprzedają po 2,80, aby przyciągnąć klientów. To wbrew prawu - akcentuje dyrektor KRD. - W związku z podobnymi sytuacjami wysyłaliśmy do sklepów osoby, które nabywały kontrolnie mięso. Później rachunek transakcji ze sklepu, oraz fakturę z umowy producenta z siecią przedstawialiśmy w UOKiK, PIH, oraz wielu innych instytucjach. Bez skutku - dodaje.

O łamaniu prawa przez sieci handlowe Krajowa Rada Drobiarstwa informowała już premiera, ministra finansów, ministra rolnictwa, sejmowe komisje, oraz urzędy. - Nikt nie potrafił odpowiedzieć, w czyich kompetencjach leży kontrolowanie działań sieci handlowych - zauważa Kawski. - W umowie między siecią a dostawcą, tylko ta pierwsza ma prawa. Dostawca ma tylko obowiązki - zwraca uwagę.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11170

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane