PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Skuteczna promocja wymaga wielu nakładów

Autor: Marcin Szczepański, dlahandlu.pl 2 października 2009 09:06

Skuteczna promocja wymaga wielu nakładów

Oranizowanie wszelkiego rodzaju promocji opartych o formułę loterii jest bardzo popularne wśród sieci handlowych - zarówno ogólnopolskich jak i tych lokalnych. Trzeba jednak pamiętać, iż wiąże się to z licznymi obwarowaniami natury prawnej, które ciężko jest zrealizować bez pomocy specjalizujących się w podobnych działaniach firm.

- Chcąc zorganizować loterię promocyjną należy pamiętać, że do jej przeprowadzenia niezbędne jest zezwolenie Ministerstwa Finansów (bądź Izby Skarbowej - w zależności od zasięgu naszej akcji) - tłumaczy Rafał Grzegrzółka z firmy Grzegrzółka&Ko, zajmującej się organizacją tego typu akcji promocyjnych. - Konieczne jest również napisanie regulaminu loterii, który musi zawierać takie informacje, jak: szczegółowe zasady gry, sposób i miejsce losowania, tryb składania reklamacji, czy wreszcie określać tryb przedawnienia roszczeń - dodaje. Niezbędnym warunkiem jest również złożenie samego wniosku w odpowiedniej formie i przedstawienie bankowej gwarancji wypłaty nagród.
Ułatwieniem dopełnienia wszystkich tych, czasochłonnych i wymagających wypełniania wielu wniosków i pism, obowiązków związanych z loterią promocyjną jest skorzystanie z pomocy doświadczonej i wyspecjalizowanej w tej dziedzinie firmy zewnętrznej. - Szczególne zagadnienia prawne z jakimi mamy do czynienia w przypadku loterii wymagają wiedzy i doświadczenia nie będącego powszechną wiedzą, i które nie są przedmiotem codzienności handlowej. Współpraca z firmą biegłą w tej tematyce da nam poczucie bezpieczeństwa, spokoju i będzie ułatwieniem nie do przecenienia - podkreśla nasz rozmówca.
Istotną kwestią przy organizacji tego typu promocji jest kwota jaką dysponujemy. - Planując budżet promocji opartej o mechanizm loterii promocyjnej należy ponadto pamiętać, że skarb państwa pobierze od nas opłatę w wysokości 10 proc. puli nagród brutto liczonych według cen rynkowych - przypomina Rafał Grzegrzółka. Według niego koszty organizacji można obniżyć poszerzając geograficzny zasięg akcji. - Im większa skala tym bardziej rozkładają się koszty loterii - zapewnia.
Kiedy już uzyskamy zezwolenie na loterię, do jej wprowadzenia w życie potrzebny jest nadzór osoby posiadającej świadectwo zawodowe Ministerstwa Finansów uprawniające do nadzorowania loterii. - Jeśli zezwolenie wydaje izba skarbowa, to już na etapie składnia wniosku wymagane jest często dołączenie kopii stosownych dokumentów gwarantujących taki nadzór - dodaje nasz ekspert.
- Jak widać koszty przygotowań do loterii nie należą do najmniejszych, jednak przynoszą spodziewane rezultaty w postaci zwiększonych obrotów - zapewnia Rafał Grzegrzółka.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11446

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 508972

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane