Spada liczba sklepów tradycyjnych, Makro szuka pomysłów na rozwój

Autor: Puls Biznesu 24 września 2009 09:29

Na skutek konkurencji tradycyjne polskie sklepy przeżywają trudne chwile, co odbija się m.in. na Makro, dla którego stanowią one główną grupę klientów - zauważa Puls Biznesu. I choć zarząd Makro nie chce przyznać wprost, że traci klientów z sektora handlowego, to nie pozostawiają co do tego żadnych złudzeń dane rynkowe, jak też ruchy biznesowe tej firmy - czytamy w dzienniku.

Z danych firmy badawczej Nielsen wynika, że liczba małych sklepów spożywczych spadła w 2008 r. do 59,8 tys., wobec 66,7 tys. w 2007 r. czy blisko 74 tys. w 2005 r.
- Eurocash nastawiony jest na obsługę przedsiębiorców prowadzących sklepy w średnich i małych miejscowościach, a Makro obsługuje przedsiębiorców prowadzących działalność w dużych miastach. Niestety, w dużych miastach, za sprawą sieci hipermarketów, tradycyjny handel traci udziały w rynku, podczas gdy w mniejszych miejscowościach nadal trzyma się mocno - mówi Jan Domański, reprezentujący giełdową grupę Eurocash.
Według niego, Makro nie pomaga też to, że Grupa Metro, do której ono należy, rozwija w Polsce równolegle sieć hipermarketów Real, a właściciele niezależnych sklepów wolą współpracować z hurtownikami, którzy nie rozwijają sieci detalicznych, stanowiących dla nich bezpośrednie zagrożenie.
Makro próbuje ratować siebie i tradycyjne sklepy, służąc im m.in. doradztwem i szkoleniami. Co ciekawe, w większości przypadków robi to bezpłatnie i bez zawierania żadnych umów.
- W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy w Makro zaszły duże zmiany. Strategia jest teraz zorientowana na konkretne grupy klientów, a nie na procesy zakupowe jak dawniej. Postawiliśmy na trzy główne grupy: przedsiębiorców z sektora HoReCa (hotele, restauracje, kawiarnie), przedsiębiorców prowadzących niezależne sklepy, a także inne firmy usługowe oraz biura - wylicza Uwe Hoelzer, prezes Makro Cash Carry Polska.
Znana sieć hurtowni powoli zmienia też wizerunek. Teraz stawia na świeże ryby - 25 gatunków 7 dni w tygodniu, i uruchamia dostawy do klientów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11336

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane