Specjalne stoiska kluczem do sprzedaży eko-produktów

Autor: Radosław Wałkuski, dlahandlu.pl 24 kwietnia 2009 10:16

Spośród spółdzielni zrzeszonych w KZRSS Społem 14 prowadzi sprzedaż żywności ekologicznej. Produkty sprzedawane są ze specjalnych, odpowiednio oznaczonych stoisk. Kluczem jest odpowiednia wizualizacja oraz przekazanie klientom informacji, że w sklepie mają możliwość zaopatrzenia się w produkty bio.

-Najważniejszym zadaniem stoisk jest skupianie żywności ekologicznej w jednym miejscu, tak aby była ona widoczna. Gdybyśmy rozłożyli produkty wśród innych artykułów, których jest zdecydowanie więcej, artykuły te znacznie mniej rzucałyby się w oczy - wyjaśnia Marcin Bogdanowicz z zespołu ds. handlu i promocji KZRSS Społem.
Stosika w sklepach Społem to regał lub ciąg regałów o ujednolicone wizualizacji. Posiadają one charakterystyczny daszek oraz drewniane elementy mające sugerować ekologiczne pochodzenie asortymentu. U góry znajduje się dobrze widoczna wywieszka identyfikująca stoisko, z umieszczonym na niej charakterystycznym zielonym listkiem. Obok regału widoczny jest specjalny haczyk, na którym wiszą ekologiczne torby. Ujednolicone są również wywieszki cenowe, a na drzwiach wejściowych sklepu widnieje specjalna tabliczka informująca o tym, że w placówce można kupić żywność ekologiczną.
Warunki lokalowe sprawiają, że często trudno jest zgromadzić produkty ekologiczne w jednym miejscu. - Nie zawsze jest możliwość wygospodarowania na potrzeby stoiska chłodziarki. W takiej sytuacji zachodzi konieczność ułożenia produktów ekologicznych, takich jak np. wędliny, wśród konwencjonalnej żywności. Wówczas trzeba pamiętać o tym, aby taki produkt był odpowiednio oznaczony - podkreśla Bogdanowicz.
Oprócz skupiania produktów ekologicznych w jednym miejscu istotną rolą stoiska jest jego funkcja informacyjna. Przyczepione są do niego tabliczki z informacjami o programie ekologicznym spółdzielni, klienci mogą stąd również zabrać ulotki. - Mamy też doradców, dużo wiedzących na temat ekologii, którzy poruszają się w obrębie tych stoisk. Mają oni specjalne identyfikatory i zainteresowana osoba, która chce się dowiedzieć więcej na temat danego produktu albo żywności ekologicznej w ogóle, może się do nich zwrócić - mówi Jolanta Jędrzejewska kierownik sekcji Marketingu Społem WSS Śródmieście, spółdzielni która jako pierwsza w Społem prowadziła sprzedaż produktów ekologicznych, posiadająca obecnie stoiska w 12 swoich sklepach.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11051

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane