Specjalne stoiska kluczem do sprzedaży eko-produktów

Autor: Radosław Wałkuski, dlahandlu.pl 24 kwietnia 2009 10:16

Spośród spółdzielni zrzeszonych w KZRSS Społem 14 prowadzi sprzedaż żywności ekologicznej. Produkty sprzedawane są ze specjalnych, odpowiednio oznaczonych stoisk. Kluczem jest odpowiednia wizualizacja oraz przekazanie klientom informacji, że w sklepie mają możliwość zaopatrzenia się w produkty bio.

-Najważniejszym zadaniem stoisk jest skupianie żywności ekologicznej w jednym miejscu, tak aby była ona widoczna. Gdybyśmy rozłożyli produkty wśród innych artykułów, których jest zdecydowanie więcej, artykuły te znacznie mniej rzucałyby się w oczy - wyjaśnia Marcin Bogdanowicz z zespołu ds. handlu i promocji KZRSS Społem.
Stosika w sklepach Społem to regał lub ciąg regałów o ujednolicone wizualizacji. Posiadają one charakterystyczny daszek oraz drewniane elementy mające sugerować ekologiczne pochodzenie asortymentu. U góry znajduje się dobrze widoczna wywieszka identyfikująca stoisko, z umieszczonym na niej charakterystycznym zielonym listkiem. Obok regału widoczny jest specjalny haczyk, na którym wiszą ekologiczne torby. Ujednolicone są również wywieszki cenowe, a na drzwiach wejściowych sklepu widnieje specjalna tabliczka informująca o tym, że w placówce można kupić żywność ekologiczną.
Warunki lokalowe sprawiają, że często trudno jest zgromadzić produkty ekologiczne w jednym miejscu. - Nie zawsze jest możliwość wygospodarowania na potrzeby stoiska chłodziarki. W takiej sytuacji zachodzi konieczność ułożenia produktów ekologicznych, takich jak np. wędliny, wśród konwencjonalnej żywności. Wówczas trzeba pamiętać o tym, aby taki produkt był odpowiednio oznaczony - podkreśla Bogdanowicz.
Oprócz skupiania produktów ekologicznych w jednym miejscu istotną rolą stoiska jest jego funkcja informacyjna. Przyczepione są do niego tabliczki z informacjami o programie ekologicznym spółdzielni, klienci mogą stąd również zabrać ulotki. - Mamy też doradców, dużo wiedzących na temat ekologii, którzy poruszają się w obrębie tych stoisk. Mają oni specjalne identyfikatory i zainteresowana osoba, która chce się dowiedzieć więcej na temat danego produktu albo żywności ekologicznej w ogóle, może się do nich zwrócić - mówi Jolanta Jędrzejewska kierownik sekcji Marketingu Społem WSS Śródmieście, spółdzielni która jako pierwsza w Społem prowadziła sprzedaż produktów ekologicznych, posiadająca obecnie stoiska w 12 swoich sklepach.
Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,69

  • Śr

    3,55

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8202

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.