Specyficzna lokalizacja wpływa na zmianę systemu pracy w sklepie

Sklepy działające w okolicach stacji kolejowych liczą się ze wzrostem liczby klientów rankiem i po południu. Spowodowane jest to porami dojazdów do pracy i powrotów do domu. Największy ruch panuje od 6.30 do 9 i od 16 do zamknięcia po 18. Pomiędzy tymi porami przychodzą pojedynczy klienci. Doprowadziło to do zmian w systemie pracy sklepu.
- Kiedy pogoda na to pozwala wystawiamy stoisko z pieczywem na ulicę. Sprzedajemy najpopularniejsze produkty: chleb krojony i bułki. Chcemy uniknąć tłoku i nerwów kupujących. Pomieszczenie piekarni jest nieduże. Przy kilkunastu osobach w środku robi się tłok znacznie utrudniający pracę - informuje sprzedawczyni z piekarni w Pruszkowie.
Takie zachowanie właściciela piekarni zmusiło go do zajęcia się sprzedażą. Podczas, gdy pracownica obsługuje osoby na zewnątrz sklepu, on pełni rolę sprzedawcy wewnątrz piekarni.
- Sprzedaję mniej popularne rodzaje pieczywa lub np. pączki. Uruchomienie dodatkowego stanowiska do sprzedaży kosztowało mnie około 2 tys. złotych. Wiązało się z zakupem dodatkowej kasy fiskalnej, stelaża na pojemniki z pieczywem i zadaszenia - informuje właściciel piekarni.
Podobnie zorganizowano system pracy w niedalekim sklepie spożywczym. Zazwyczaj jedna sprzedawczyni odpowiada za sklep, a druga za stoisko z warzywami i owocami.
- W porze największego ruchu klientów stoisko z warzywami i owocami obsługujemy we dwie. Sklep pozostawiamy bez sprzedawcy wynosząc towary klientom na zewnątrz - twierdzi sprzedawczyni.

Skomentuj (Brak komentarzy - Bądź pierwszy!)
WYBRANE DLA CIEBIE
- 18:07 Hortimex: Nie wszystkie mody żywieniowe są słuszne
- 18:00 Auchan Supermarket ruszył na warszawskiej Białołęce (galeria)
- 16:56 GUS: Niższy wskaźnik koniunktury gospodarczej dla handlu detalicznego
- 16:51 EEC 2018: Przedstawiciele branży rolno-spożywczej i handlu będą debatować w...
- 16:23 Lidl też sprzedaje produkty bez VAT
- 15:46 Analitycy spodziewają się dwucyfrowych wzrostów sprzedaży LPP i CCC
- 15:33 Gama kusi niezależnych przedsiębiorców. Kolejny sklep dołącza do sieci
- 15:33 We Francji producenci nie będą mogli używać nazw typu „steki sojowe”
-
Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
-
#NieKupujKochaj - akcja pracowników Biedronki nabiera rozpędu
-
Biedronka idzie za ciosem i kontynuuje hitową promocję
-
Solidarność Tesco: Zarząd przedstawił propozycję podwyżek, nie zgadzamy się...
-
Analitycy spodziewają się dobrych wyników Tesco
-
Lidl odpowiada Biedronce "tanią sobotą"
- 1 Dyrektor HR Tesco: Pracownicy są entuzjastycznie nastawieni do zmian
- 2 Leroy Merlin z kampanią wizerunkową skierowaną do przyszłych pracowników
- 3 Paweł Musiał w zarządzie Eurocashu. Odpowie za biznes detaliczny
- 4 Piotr i Paweł optymalizuje sieć. Zamyka 4 placówki
- 5 Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
- 6 LPP miała w I kw. 1,58 mld zł przychodów i 115 mln zł straty operacyjnej