Sprzedawca może dowolnie kształtować ceny towarów
Żaden przepis nie normuje wysokości ceny konkretnego towaru ani możliwości jej zmiany. - Sprzedawca ma prawo podnieść dotychczasową cenę produktu na dowolny czas, a następnie ją obniżyć - niezależnie od ceny podawanej na przykład w reklamie telewizyjnej. Ceny są kształtowane przez sprzedawcę dowolnie i to od niego zależy, ile w jego sklepie będzie kosztował dany produkt - mówi na łamach Dziennika Zachodniego Katarzyna Kielar rzecznik prasowy Inspekcji Handlowej w Katowicach.
- Musimy również rozróżniać pojęcie reklamy od pojęcia oferty. Wiążąca jest oferta, w której podana cena musi być identyczna z tą, którą klient płaci przy kasie podczas kupowania towaru. Reklama jest wabikiem na klienta, a cena podana w reklamie jest tylko ceną sugerowaną przez producenta, do której może, ale nie musi dostosować się konkretny sprzedawca. Nie oznacza to jednak, że różnica w cenie podanej w sklepie a tą podaną na reklamie jest praktyką do końca uczciwą. Taka sytuacja może być zakwalifikowana jako czyn z zakresu nieuczciwej konkurencji. Dlatego jeśli klient uzna, że jest poszkodowany, może złożyć skargę do prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów - dodaje rzecznik katowickiej Inspekcji Handlowej.

WYBRANE DLA CIEBIE
- 15:37 McDonald's z usługą dowozu we Wrocławiu
- 15:03 Sieć Putka: Konsumenci traktują kanapki jako produkt typowo śniadaniowy
- 14:57 Założyciel Stokrotki inwestuje w FinTech
- 14:54 Carrefour podpisał kontrakty farmerskie z dostawcami warzyw i owoców
- 14:53 Płyty gazowe IKEA mogą emitować czad. Koncern rusza z akcją naprawczą
- 14:44 57 proc. osób kupuje produkty po otrzymaniu promocyjnego maila
- 14:43 PMR: Najpopularniejsi dostawcy dla małych sklepów to Eurocash, MPT, Specjał i...
- 14:09 LPP chce wypłacić 40 zł dywidendy na akcję
-
Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
-
Starbucks: Przyjdź po kawę ze swoim kubkiem
-
Biedronka idzie za ciosem i kontynuuje hitową promocję
-
Solidarność Tesco: Zarząd przedstawił propozycję podwyżek, nie zgadzamy się...
-
Lidl odpowiada Biedronce "tanią sobotą"
-
Na niehandlowych niedzielach mogą skorzystać takie sieci jak: Biedronka,...
- 1 Dyrektor HR Tesco: Pracownicy są entuzjastycznie nastawieni do zmian
- 2 Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
- 3 Media Expert wchodzi do Rybnika
- 4 Piotr i Paweł optymalizuje sieć. Zamyka 4 placówki
- 5 Analitycy spodziewają się dwucyfrowych wzrostów sprzedaży LPP i CCC
- 6 LPP miała w I kw. 1,58 mld zł przychodów i 115 mln zł straty operacyjnej