PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Sprzedawca może dowolnie kształtować ceny towarów

Autor: Dziennik Zachodni 2 kwietnia 2010 11:18

Żaden przepis nie normuje wysokości ceny konkretnego towaru ani możliwości jej zmiany. - Sprzedawca ma prawo podnieść dotychczasową cenę produktu na dowolny czas, a następnie ją obniżyć - niezależnie od ceny podawanej na przykład w reklamie telewizyjnej. Ceny są kształtowane przez sprzedawcę dowolnie i to od niego zależy, ile w jego sklepie będzie kosztował dany produkt - mówi na łamach Dziennika Zachodniego Katarzyna Kielar rzecznik prasowy Inspekcji Handlowej w Katowicach.

- Musimy również rozróżniać pojęcie reklamy od pojęcia oferty. Wiążąca jest oferta, w której podana cena musi być identyczna z tą, którą klient płaci przy kasie podczas kupowania towaru. Reklama jest wabikiem na klienta, a cena podana w reklamie jest tylko ceną sugerowaną przez producenta, do której może, ale nie musi dostosować się konkretny sprzedawca. Nie oznacza to jednak, że różnica w cenie podanej w sklepie a tą podaną na reklamie jest praktyką do końca uczciwą. Taka sytuacja może być zakwalifikowana jako czyn z zakresu nieuczciwej konkurencji. Dlatego jeśli klient uzna, że jest poszkodowany, może złożyć skargę do prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów - dodaje rzecznik katowickiej Inspekcji Handlowej.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11458

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane