REKLAMA
REKLAMA

Sprzedawca nie zawsze odpowiada za wadliwy produkt

Autor: Dziennik Gazeta Prawna 11 stycznia 2010 11:18

Sprzedawca nie odpowiada za wadliwy produkt, jeśli reklamy zachwalającej towar nie znał i nie mógł się o niej dowiedzieć. Z odpowiedzialności jest także zwolniony, gdy kupujący miał świadomość wady nabywanego towaru - czytamy w Dzienniku Gazecie Prawnej.

REKLAMA

Sprzedawca nie jest związany zapewnieniem wyrażonym na opakowaniu towaru albo w reklamie radiowej, telewizyjnej lub prasowej co do jakości i właściwości towaru. Ale tylko pod warunkiem udowodnienia, że reklamy nie widział lub nie czytał. Ponadto, że nie mógł się zapoznać z opisem towaru zamieszczonym w instrukcji. Ocenia się przy tym należytą staranność sprzedawcy.

Sprzedawca musi więc poinformować kupującego o towarze zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą, nie może niczego ukrywać, a zwłaszcza nie może zataić, że produkt ma wady. Jeśli konsumenta poinformuje o nich, to wtedy żadna reklamacja nie przysługuje. Jeśli klient nie został poinformowany bezpośrednio przez sprzedawcę o wadzie, a oceniając rozsądnie powinien był się dowiedzieć, to także zwalnia sprzedawcę z odpowiedzialności.

W przypadku zauważenia wad towaru klient powinien złożyć reklamację na piśmie u sprzedawcy. Sprzedawca musi odpowiedzieć na reklamację w ciągu dwóch tygodni. W razie braku reakcji i przekroczeniu tego terminu, reklamację uznaje się za uznaną.
Jeśli sprzedawca nie uwzględni reklamacji, klient może zwrócić się do rzeczników konsumentów - ich adresy znajdują się stronie internetowej www.uokik.gov.pl


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12491

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA