Sprzedawca nie zawsze odpowiada za wadliwy produkt
Sprzedawca nie odpowiada za wadliwy produkt, jeśli reklamy zachwalającej towar nie znał i nie mógł się o niej dowiedzieć. Z odpowiedzialności jest także zwolniony, gdy kupujący miał świadomość wady nabywanego towaru - czytamy w Dzienniku Gazecie Prawnej.
Sprzedawca nie jest związany zapewnieniem wyrażonym na opakowaniu towaru albo w reklamie radiowej, telewizyjnej lub prasowej co do jakości i właściwości towaru. Ale tylko pod warunkiem udowodnienia, że reklamy nie widział lub nie czytał. Ponadto, że nie mógł się zapoznać z opisem towaru zamieszczonym w instrukcji. Ocenia się przy tym należytą staranność sprzedawcy.
Sprzedawca musi więc poinformować kupującego o towarze zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą, nie może niczego ukrywać, a zwłaszcza nie może zataić, że produkt ma wady. Jeśli konsumenta poinformuje o nich, to wtedy żadna reklamacja nie przysługuje. Jeśli klient nie został poinformowany bezpośrednio przez sprzedawcę o wadzie, a oceniając rozsądnie powinien był się dowiedzieć, to także zwalnia sprzedawcę z odpowiedzialności.
W przypadku zauważenia wad towaru klient powinien złożyć reklamację na piśmie u sprzedawcy. Sprzedawca musi odpowiedzieć na reklamację w ciągu dwóch tygodni. W razie braku reakcji i przekroczeniu tego terminu, reklamację uznaje się za uznaną.
Jeśli sprzedawca nie uwzględni reklamacji, klient może zwrócić się do rzeczników konsumentów - ich adresy znajdują się stronie internetowej www.uokik.gov.pl

WYBRANE DLA CIEBIE
- Nd 17:30 IMM: Zakaz handlu skutkuje wysypem reklam sklepów
- Nd 15:34 A Centrum buduje się w Inowrocławiu
- Sb 19:16 Rafalska: Zakaz handlu w niedziele nie najgorzej przyjmowany
- Sb 14:16 EEC 2018: Przedstawiciele branży rolno-spożywczej i handlu będą debatować w...
- Sb 12:19 Hortimex: Nie wszystkie mody żywieniowe są słuszne
- Sb 11:23 Sizeer i Ochnik najemcami Galerii Victoria
- Sb 09:21 Magda Gessler ma własną linię przetworów owocowo-warzywnych
- Sb 09:15 Prezes firmy iRobot: Naszą przyszłością jest przyjaźń z robotami
-
Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
-
#NieKupujKochaj - akcja pracowników Biedronki nabiera rozpędu
-
Starbucks: Przyjdź po kawę ze swoim kubkiem
-
Biedronka idzie za ciosem i kontynuuje hitową promocję
-
Solidarność Tesco: Zarząd przedstawił propozycję podwyżek, nie zgadzamy się...
-
Analitycy spodziewają się dobrych wyników Tesco
- 1 Dyrektor HR Tesco: Pracownicy są entuzjastycznie nastawieni do zmian
- 2 Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
- 3 Media Expert wchodzi do Rybnika
- 4 Piotr i Paweł optymalizuje sieć. Zamyka 4 placówki
- 5 LPP miała w I kw. 1,58 mld zł przychodów i 115 mln zł straty operacyjnej
- 6 Lidl w tydzień wydał na reklamę w telewizji ponad 11,7 mln zł