REKLAMA
REKLAMA

Sprzedawca też ma prawo do reklamacji

Autor: Dziennik Gazeta Prawna 3 grudnia 2009 11:18

Sprzedawca wprowadzony w błąd co do cech sprzedanego towaru, przez co musiał przyjąć reklamację klienta, może po zaspokojeniu jego żądań dochodzić odszkodowania od firmy, która mu taki towar dostarczyła - czytamy w Dzienniku Gazecie Prawnej.

REKLAMA

Jeśli ktoś kupi reklamowany artykuł i stwierdzi, że nie spełnia głoszonych w radiu, prasie, telewizji czy na billboardach oczekiwań, wtedy może swoje zastrzeżenia zgłosić sprzedawcy, występując do niego z określonymi żądaniami. Jemu pozostaje wtedy wystąpić z roszczeniami do przedsiębiorcy, który jest dostawcą towaru (producenta, importera, dystrybutora, hurtowni).

Uprawnień z tytułu odpowiedzialności odszkodowawczej sklep powinien dochodzić na podstawie przepisów kodeksu cywilnego o skutkach niewykonania zobowiązań. Przysługujące mu w takiej sytuacji roszczenie zwrotne przedawnia się z upływem sześciu miesięcy, a staje się wymagalne z chwilą zaspokojenia kupującego, nie później jednak niż w dniu, w którym sprzedawca obowiązany był to uczynić.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13077

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA