Sprzedawca wpływa na odbiór sklepu przez klientów

Autor: Marcin Szczepański, dlahandlu.pl 6 października 2009 09:08

Sprzedawca wpływa na odbiór sklepu przez klientów

Pozytywnie nastawienie, pewna postawa sprzedawcy niezwykle mocno wpływają na jakość relacji z klientami. - Sprzedawca wizualizuje dla klienta firmę, produkt itd. i jest to dla niego ważne źródło informacji. Im większy jest stopień ryzyka zakupu lub im mniej jest dostępnych informacji, tym większe znaczenie klient przypisuje wszystkim źródłom dostępnym mu w tym momencie. Pozytywnie nastawiony sprzedawca daje klientowi poczucie bezpieczeństwa i pewności - uważa Małgorzata Wirecka - Zemsta, doradca w firmie Kolporter a z wykształcenia psycholog.


- Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych - łatwość nawiązywania kontaktów, umiejętność aktywnego słuchania, zadawania pytań, wyrażania myśli w sposób zrozumiały i logiczny, zdolność perswazji - oto, zdaniem wielu, podstawa sukcesu w handlu - dodaje ekspertka.
W doskonaleniu tych cech pomoże przede wszystkim udział w różnego rodzaju warsztatach czy szkoleniach. - Zdobyta wiedza pozwala rozpoznawać i wykorzystywać w pracy różne style komunikacji, poprzez dostosowywanie się do stylu rozmówcy, sytuacji, etapu rozmowy sprzedażowej itd. Uczy, jak wywierać presję bez użycia siły (np. pomagając klientowi w identyfikowaniu problemów i pokazując, jak zawarcie transakcji pozwoli mu je rozwiązać). Bardzo ważne jest również poszerzanie wiedzy z zakresu psychologii klienta - uważa Małgorzata Wirecka - Zemsta.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10993

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane