PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Sprzedaż alkoholu nieletnim częstsza w małych sklepach niż w sieciach

Autor: portalspozywczy.pl 3 lipca 2009 09:36

- Sprzedaż alkoholu osobom niepełnoletnim dotyczy przede wszystkim małych sklepów. W dużych marketach kasjerki rutynowo sprawdzają dowody osobiste tych, co do których mają choćby najmniejsze wątpliwości - zauważyła Agnieszka Rosłoniak, dziennikarka TVP, prelegentka na konferencji dotyczącej nowej kampanii promującej zakaz sprzedaży alkoholu niepełnoletnim.

REKLAMA

Konferencja odbyła się w ramach startu ogólnopolskiej kampanii „Pozory mylą, dowód nie", apelująca o niesprzedawanie alkoholu niepełnoletnim i sprawdzanie ich wieku w dowodzie osobistym. Od lipca w reklamach piwa pojawią się także specjalne komunikaty podkreślające, że alkohol jest tylko dla osób pełnoletnich.
Akcję organizuje Komenda Główna Policji oraz Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce - Browary Polskie.

Jak zauważa Danuta Gut, dyrektor Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie, sprzedaż alkoholu nieletnim w dużej mierze wynika z nieznajomości prawa. - 88 proc. sprzedawców twierdzi, że przepisy zna. Ale duża rotacja pracowników, zwłaszcza teraz, w sezonie wakacyjnym sprawia, że liczba niedoinformowanych sprzedawców rośnie - mówi Danuta Gut.

Najlepszym sposobem na zaradzenie sytuacji, zdaniem dyrektor Browarów Polskich jest edukacja. - Jest to proces długoterminowy i kosztotwórczy, ale jesteśmy na to przygotowani - mówi Danuta Gut. Podkreśla, że akcja przynosi efekty.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16108

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA