Sprzedaż leków tylko przy dobrej ekspozycji

Autor: Marcin Szczepański, dlahandlu.pl 29 września 2009 09:03

Sprzedaż leków tylko przy dobrej ekspozycji

Pomimo spadającej z roku na rok sprzedaży leków w sklepach czy kioskach ich właściciele wciąż oczekują jesiennego wzrostu popytu na farmaceutyki. - Wrzesień i październik to okres zwiększonego popytu na leki przeciwbólowe dlatego staramy się mieć w swojej ofercie przynajmniej kilka podstawowych produktów z tej grupy - mówi właściciel sklepu spożywczego na warszawskim Ursynowie.


Według niego sprzedaż leków nigdy nie stanowiła znaczącego udziału w całości obrotów sklepu - nawet w okresie wzmożonej liczby zachorowań. - Traktuję to bardziej jako element oferty dodatkowej. Przeziębiony klient robiący zakupy sięgnie po tabletki na kaszel w moim sklepie zamiast specjalnie udawać się do apteki - twierdzi. Podobnego zdania jest handlujący po sąsiedzku kioskarz. Wskazuje jednak na jeden, bardzo ważny aspekt handlu lekami. - Muszą one być łatwo dostrzegalne dla klient, toteż warto zaopatrzyć się w choćby prosty ekspozytur, który zwróci uwagę klienta przy okienku, czy w przypadku sklepu - przy kasie - uważa.
Zdaniem właściciela sklepu coraz mniej opłacalne staje się utrzymywanie oferty różnego rodzaju suplementów diety. - Widzimy wyraźny spadek zainteresowania klientów. Jeszcze rok czy dwa lata temu można było mówić nawet o boom-ie na tego rodzaju produkty. Teraz sprzedaż praktycznie nie istnieje - podkreśla.
Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,43

  • Śr

    3,80

  • Min

    2,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7928

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.