Sprzedaż leków tylko przy dobrej ekspozycji

Autor: Marcin Szczepański, dlahandlu.pl 29 września 2009 09:03

Sprzedaż leków tylko przy dobrej ekspozycji

Pomimo spadającej z roku na rok sprzedaży leków w sklepach czy kioskach ich właściciele wciąż oczekują jesiennego wzrostu popytu na farmaceutyki. - Wrzesień i październik to okres zwiększonego popytu na leki przeciwbólowe dlatego staramy się mieć w swojej ofercie przynajmniej kilka podstawowych produktów z tej grupy - mówi właściciel sklepu spożywczego na warszawskim Ursynowie.


Według niego sprzedaż leków nigdy nie stanowiła znaczącego udziału w całości obrotów sklepu - nawet w okresie wzmożonej liczby zachorowań. - Traktuję to bardziej jako element oferty dodatkowej. Przeziębiony klient robiący zakupy sięgnie po tabletki na kaszel w moim sklepie zamiast specjalnie udawać się do apteki - twierdzi. Podobnego zdania jest handlujący po sąsiedzku kioskarz. Wskazuje jednak na jeden, bardzo ważny aspekt handlu lekami. - Muszą one być łatwo dostrzegalne dla klient, toteż warto zaopatrzyć się w choćby prosty ekspozytur, który zwróci uwagę klienta przy okienku, czy w przypadku sklepu - przy kasie - uważa.
Zdaniem właściciela sklepu coraz mniej opłacalne staje się utrzymywanie oferty różnego rodzaju suplementów diety. - Widzimy wyraźny spadek zainteresowania klientów. Jeszcze rok czy dwa lata temu można było mówić nawet o boom-ie na tego rodzaju produkty. Teraz sprzedaż praktycznie nie istnieje - podkreśla.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10971

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane