Sprzedaż w sklepach wolnocłowych rośnie o 30 proc.

Autor: Gazeta Prawna 18 sierpnia 2009 10:33

Klientów w sklepach na lotniskach jest mniej, ale obroty są zbliżone lub nawet lepsze niż w 2008 roku. W polskiej Baltonie do najchętniej kupowanych produktów należą papierosy, alkohol i perfumy. Towary te odpowiadają w sumie za ponad 70 proc. obrotów. - czytamy w Gazecie Prawnej.

- Obroty na warszawskim i krakowskim lotnisku zwiększyły się o 25-30 proc. W sezonie wakacyjnym zauważamy natomiast delikatny ich spadek w porównaniu do roku ubiegłego - informuje Gazetę Prawną Milena Rylska ze spółki Aelia. W 2009 roku spółka oczekuje kilkudziesięcioprocentowego wzrostu sprzedaży.
Na taki wynik liczy też szwedzka firma Euroshop. Spółka notuje o 20-25 proc. lepszą sprzedaż niż przed rokiem.
Polska Baltona w I półroczu pdnotowała zaś spadek sprzedaży o 20 proc.
-Od początku wakacji zauważamy jednak odwrócenie się negatywnego trendu i wzrosty, które mamy nadzieję pozwolą nam zrekompensować straty notowane w pierwszych dwóch kwartałach - twierdzi Magdalena Dachniewska ze spółki Baltona. Roczne przychody Baltony nadal przekraczają 150 mln zł, a zysk netto 10 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10674

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane