PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Sprzedaż wody mineralnej wzrosła w maju o 11 proc.

Autor: Marcin Szczepański, dlahandlu.pl 13 lipca 2009 09:44

W 2008 roku Polacy wydali ponad 2,29 mld zł na zakup wody butelkowanej, czyli o 486 mln zł więcej niż w 2007 roku. - W 2009 roku trend ten jest zachowany i spożycie wód butelkowanych rośnie. W porównaniu do maja ubiegłego roku wartość sprzedaży w maju bieżącego roku wzrosła aż o 11 proc. - dowiedzieliśmy się w Lekkerlandzie.

Według danych spółki bez względu na rodzaj wody czy tez kanał dystrybucji w 2009 roku wzrost sprzedaży jest znaczny. Największą dynamikę sprzedaży obserwujemy wśród wód smakowych - 20,5 proc. pomimo tego, iż stanowią tylko 12 proc. całego obrotu. Wzrost sprzedaży wody czystej wynosi 8 proc. W kanale tradycyjnym wzrost obrotu maj 2008 vs maj 2009 jest na poziomie 6 proc. - wody niesmakowe, a 23 proc. W przypadku wód smakowych.
Największe udziały wartościowe ma firma Danone (marka Żywiec Zdrój) - 31,8 proc., następnie Nestle Waters (Nałęczowianka, Mazowszanka) - 10,5 proc., Coca-Cola (Kropla Beskidu) - 7 proc., Nałęczów Zdrój (Cisowianka) - 6,8 proc. Udziały pozostałych firm nie są juz tak znaczące: Muszynianka (3,7 proc.) czy tez Jurajska Spółdzielnia Pracy (2,1 proc.).
Najlepiej rotującą marką w Polsce (termin badania 06.2008 - 05.2009) jest Żywiec Zdrój (ponad 30 proc. udziału w rynku), następnie Nałęczowianka (8,8 proc.), Cisowianka (6,8 proc.), Kropla Beskidu (5,2 proc.) oraz Muszynianka (3,7 proc.).
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11444

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane