Stała liczba koszyków dyscyplinuje kupujących

Autor: dlahandlu.pl 23 listopada 2009 09:19

W piekarni działającej w Pruszkowie wprowadzono koszyki na zakupy. Powodem miało być zwiększenie wygody kasjerek i przyspieszenie obsługi klientów. Pomieszczenie piekarni jest dość duże, ma około 60 m2. Koszyki są ustawione przy wejściu, tak aby wchodzący klient bez problemu je zauważył.


- Mamy stałą liczbę koszyków - 30 sztuk. Określiliśmy ją na podstawie doświadczenia. Jeśli w sklepie jest jednocześnie więcej osób zaczyna panować tłok i zakupy przestają być przyjemnością. Jednak kiedy jednocześnie pojawia się więcej osób, muszą zaczekać na wolny koszyk. Bez niego nie wpuszczamy w strefę regałów - informuje sprzedawczyni z piekarni.
Według sprzedawczyni zdarzają się klienci, którzy nie godzą się takim podejściem. Przekonują, że przyszli tylko po jeden chleb i szybko wyjdą, że stanie w kolejce po koszyk potrwa dłużej niż zakupy.
- Koszyki wprowadziliśy z obawy przed kradzieżami, a także w trosce o wyższyzy komfort kupujących. Zasada zakupów z koszyka obowiązuje wszystkich. Nie robimy dla nikogo wyjątków. Przekonujemy do poczekania chwilę na koszyk - twierdzi sprzedawczyni.
  • Mariusz 2009-11-23 14:39:47

    Typowy przykład działania na utratę klienta. Motywacją handlowca winna być wygoda klienta, nie wygoda kasjerek!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11430

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane