Standard obsługi klienta narzędziem przewagi nad konkurencją

Autor: PR Portal 15 marca 2010 10:55

Coraz większy wybór, uginające się od nadmiaru produktów półki sprawiły, że firmy, które chcą utrzymać się na rynku, muszą zachęcać klienta do zakupu, a nie tylko walczyć o niego cenami. Wiele firm klucz do sukcesu dostrzega we wprowadzaniu standardów obsługi klienta. Klient zmienia się, ewoluuje i poddaje emocjom, dlatego ważna jest umiejętność wpasowania się w jego nastroje i potrzeby.

Dokonując zakupu klienci nieświadomie zaspokają potrzeby pozornie nie związane z zakupem. - Nie da się inaczej wytłumaczyć fenomenu straganu z owocami tuż przy dużym supermarkecie, przed którym zawsze jest kolejka. Fantastyczna starsza pani sprzedająca jabłka i cytryny potrafi słuchać, wyczuć i zrozumieć klientów, choć o standardzie obsługi klienta prawdopodobnie nigdy nie słyszała - mówi Waldemar Szymecki, ekspert ds. sprzedaży i merchandisingu, trener Catman Polska Sp. z o.o.

Oczywiście trudno wymagać od sprzedawców hipermarketu aby zapamiętywali swoich klientów i każdego pytali o zdrowie. Czasem jednak miła pogawędka, skracająca czas zakupów może tak zapaść w pamięć, że klient wróci do sklepu przyciągnięty dobrym wspomnieniem. Należy uczyć sprzedawców budowania długofalowych, złożonych relacji z klientem. I nie musi to oznaczać odejścia od obowiązujących standardów ale odpowiednie ich rozszerzanie i modyfikowanie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    19,20

  • Śr

    9,34

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9667

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane