Stoisko z prasą musi być widoczne dla klienta

Autor: dlahandlu.pl 13 października 2009 09:18

Większość klientów dopiero w sklepie podejmuje decyzje o zakupie prasy. Ze względu na to, jak również w związku z bardzo bogatą ofertą tytułów prasowych na rynku, szczególny nacisk należy położyć na właściwą ekspozycję prasy. Ważne jest zarówno umiejscowienie oferty na terenie sklepu, jak również jej odpowiednie ułożenie na regałach a także odpowiednia informacja dla klienta.



Jeśli głównym założeniem sprzedawcy jest możliwie największa sprzedaż wydawnictw, urządzenia do ich ekspozycji powinny znajdować się w widocznych miejscach i przy głównych szlakach komunikacyjnych sklepu. - Bez względu na rodzaj i wielkość placówki, wszędzie obowiązują te same zasady. Stoisko z prasą powinno znajdować się w strefie przy kasach lub przy wejściu. Taka lokalizacja umożliwia osiągnięcie wysokiej sprzedaży - twierdzą eksperci z firmy Norco. Ważne jest ich zdaniem, by prasa była posegregowana według grup tematycznych, czyli czasopisma o pokrewnych tematykach powinny być ułożone obok siebie. Wówczas zakup jednego pisma będzie pociągał za sobą kupowanie następnego. Zdaniem ekspertów niezwykle ważne jest również aby w ekspozycji zawsze panował porządek.
W supermarketach stoiska z prasą zbudowane są z wzajemnie wspierających się ekspozycji: głównej, znajdującej się w regałach, wzdłuż ciągów komunikacyjnych dla klientów oraz promocyjnej, ustawionej w najatrakcyjniejszych miejscach sklepu, np. przy kasie lub w nośnikach doczepianych do regałów ekspozycyjnych. Te miejsca wpływają na sprzedaż impulsową wydawnictw. Eksponuje się w nich najczęściej dzienniki, prasę TV, motoryzacyjną oraz tytuły w promocji. - Dodatkowo w supermarketach, z uwagi na duże możliwości ekspozycyjne, możemy zastosować tzw. multifacing, czyli prezentowanie kilku okładek tytułów prasowych ułożonych obok siebie. Ta forma powoduje znaczne zwiększenie sprzedaży prasy, gdyż skutecznie przyciąga uwagę klienta i umożliwia łatwe odnalezienie poszukiwanego tytułu prasowego - zauważają przedstawiciele Norco.
W sklepach osiedlowych natomiast do ekspozycji prasy wykorzystuje się najczęściej jeden lub dwa moduły w formie przyściennych regałów. Podstawą ich zaplanowania jest podział miejsc na grupy docelowe oraz przydzielenie do nich tytułów prasowych, oczywiście z zachowaniem wzorców ekspozycyjnych, opracowanych dla danego rodzaju sklepu. - Należy przy tym pamiętać o głównej zasadzie, zgodnie, z którą najlepiej sprzedające się tytuły prasowe spośród grup docelowych umieszcza się na wyższych półkach i na linii wzroku dorosłego klienta. Dolne półki służą do eksponowania tytułów prasowych sprzedających się w mniejszym nakładzie, dzienników i pism dla dzieci, które umieszcza się na wysokości wzroku najmłodszych klientów - radzą w Norco.
Liczba tzw. face'ów poszczególnych tytułów gazet zależy oczywiście od pojemności ekspozycji. W małym sklepie, gdzie powierzchnia sprzedaży jest ograniczona, układa się najczęściej po jednym face, w super- i hipermarketach natomiast ich liczba może dochodzić nawet do pięciu czy sześciu. Eksperci podkreślają, że z uwagi na przyzwyczajenia klienta, tytuły prasowe powinny być umieszczane zawsze w tych samych miejscach w ekspozytorach.
Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8226

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.