Stoisko z prasą musi być widoczne dla klienta

Autor: dlahandlu.pl 13 października 2009 09:18

Większość klientów dopiero w sklepie podejmuje decyzje o zakupie prasy. Ze względu na to, jak również w związku z bardzo bogatą ofertą tytułów prasowych na rynku, szczególny nacisk należy położyć na właściwą ekspozycję prasy. Ważne jest zarówno umiejscowienie oferty na terenie sklepu, jak również jej odpowiednie ułożenie na regałach a także odpowiednia informacja dla klienta.



Jeśli głównym założeniem sprzedawcy jest możliwie największa sprzedaż wydawnictw, urządzenia do ich ekspozycji powinny znajdować się w widocznych miejscach i przy głównych szlakach komunikacyjnych sklepu. - Bez względu na rodzaj i wielkość placówki, wszędzie obowiązują te same zasady. Stoisko z prasą powinno znajdować się w strefie przy kasach lub przy wejściu. Taka lokalizacja umożliwia osiągnięcie wysokiej sprzedaży - twierdzą eksperci z firmy Norco. Ważne jest ich zdaniem, by prasa była posegregowana według grup tematycznych, czyli czasopisma o pokrewnych tematykach powinny być ułożone obok siebie. Wówczas zakup jednego pisma będzie pociągał za sobą kupowanie następnego. Zdaniem ekspertów niezwykle ważne jest również aby w ekspozycji zawsze panował porządek.
W supermarketach stoiska z prasą zbudowane są z wzajemnie wspierających się ekspozycji: głównej, znajdującej się w regałach, wzdłuż ciągów komunikacyjnych dla klientów oraz promocyjnej, ustawionej w najatrakcyjniejszych miejscach sklepu, np. przy kasie lub w nośnikach doczepianych do regałów ekspozycyjnych. Te miejsca wpływają na sprzedaż impulsową wydawnictw. Eksponuje się w nich najczęściej dzienniki, prasę TV, motoryzacyjną oraz tytuły w promocji. - Dodatkowo w supermarketach, z uwagi na duże możliwości ekspozycyjne, możemy zastosować tzw. multifacing, czyli prezentowanie kilku okładek tytułów prasowych ułożonych obok siebie. Ta forma powoduje znaczne zwiększenie sprzedaży prasy, gdyż skutecznie przyciąga uwagę klienta i umożliwia łatwe odnalezienie poszukiwanego tytułu prasowego - zauważają przedstawiciele Norco.
W sklepach osiedlowych natomiast do ekspozycji prasy wykorzystuje się najczęściej jeden lub dwa moduły w formie przyściennych regałów. Podstawą ich zaplanowania jest podział miejsc na grupy docelowe oraz przydzielenie do nich tytułów prasowych, oczywiście z zachowaniem wzorców ekspozycyjnych, opracowanych dla danego rodzaju sklepu. - Należy przy tym pamiętać o głównej zasadzie, zgodnie, z którą najlepiej sprzedające się tytuły prasowe spośród grup docelowych umieszcza się na wyższych półkach i na linii wzroku dorosłego klienta. Dolne półki służą do eksponowania tytułów prasowych sprzedających się w mniejszym nakładzie, dzienników i pism dla dzieci, które umieszcza się na wysokości wzroku najmłodszych klientów - radzą w Norco.
Liczba tzw. face'ów poszczególnych tytułów gazet zależy oczywiście od pojemności ekspozycji. W małym sklepie, gdzie powierzchnia sprzedaży jest ograniczona, układa się najczęściej po jednym face, w super- i hipermarketach natomiast ich liczba może dochodzić nawet do pięciu czy sześciu. Eksperci podkreślają, że z uwagi na przyzwyczajenia klienta, tytuły prasowe powinny być umieszczane zawsze w tych samych miejscach w ekspozytorach.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,45

  • Śr

    4,02

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9685

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 772811

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane