PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Stojąc przy kasie klienci nie przywiązują zbytniej wagi do cen słodyczy

Autor: Marcin Złoch, dlahandlu.pl 5 lutego 2010 09:13

Stojąc przy kasie klienci nie przywiązują zbytniej wagi do cen słodyczy

W małych sklepach z powodu ograniczonej powierzchni miejsce na ladzie przy kasie to nierzadko jedyne miejsce ekspozycji słodyczy. Dlatego ważne jest przejrzyste i dostosowane do bieżących potrzeb klientów ustawienie artykułów impulsowych.

REKLAMA

Zakupem impulsowym określamy zakup nie planowanej uprzednio rzeczy, który dokonywany jest pod wpływem odruchu, chwili oraz bez większego namysłu. Zakupy tego rodzaju są typowymi, jakich dokonujemy podczas zaopatrywania się w dobra pierwszej potrzeby. Poziom zakupów impulsowych jest zazwyczaj tym większy, im większy jest zasób portfela nabywcy. Dobra impulsowe mają zazwyczaj małe opakowania jednostkowe i przeważnie niezbyt wysokie ceny. Dodatkowo ułatwia to klientom podjęcie decyzji o zakupie. Według danych Nestle Polska wafle i batony to produkty, których zakup nie jest planowany. Ponad 60% nabywców kupuje te produkty, ponieważ zobaczy je i przyjdzie im na nie ochota.
- W przypadku tych produktów klienci nie przywiązują szczególnej wagi do informacji o cenie. Kupują po prostu to co znajdą pod ręką - twierdzi sprzedawczyni ze sklepu w działającego w centrum Warszawy.
W mniejszych sklepach przy kasach umieszczone powinny być drobne produkty, które nie zajmują dużo miejsca, ale przyciągają uwagę potencjalnych nabywców. W małych sklepach nie można sobie pozwolić na umieszczenie rozłożystych stojaków przykasowych. Produkt w strefie kasy musi być dobrze wyeksponowany. Produkt niewidoczny oznacza brak możliwości zakupu go przez konsumenta.
- Podstawowy błąd popełniany przez handlowców to niezaplanowanie strefy kasy. Często bez ładu i składu ustawia się różnego rodzaju stojaki, odbiegające od siebie kolorystycznie i o różnych gabarytach. Wywołuje to wrażenie bałaganu, nierzadko dodatkowo spotęgowane przez nieodpowiedni dobór asortymentu - twierdzi Artur Kiedrowicz, zajmujący się aranżowaniem przestrzeni w sklepach.
Prawie 70% Polaków przyznaje, jak wynika z badania "Produkty impulsowe - nieplanowane zakupy przeprowadzonego przez TNS OBOP, że zdarzają się im nieplanowane zakupy. Dotyczy to przede wszystkim ludzi młodych oraz kobiet.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14285

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA