Stojak rowerowy pomaga zyskać lojalność klientów

Autor: Radosław Wałkuski, dla handlu.pl 20 kwietnia 2009 09:54

Stojak rowerowy pomaga zyskać lojalność klientów

Przed osiedlowymi sklepami brakuje dobrych stojaków rowerowych. Umożliwienie cyklistom bezpiecznego przypięcia rowerów może sprawić, że chętniej będą oni odwiedzać dany sklep.

- Przed większością sklepów nie ma stojaków rowerowych, albo stoją tam jedynie tzw. „wyrwikółki" - ocenia Rafał Muszczynko, ze Stowarzyszenia „Zielone Mazowsze". Wyrwikółki czyli stojaki, które nie dają możliwości przypięcia ramy. Oznacza to, że rower bardzo łatwo można ukraść, pozostawiając w stojaku same koło. Na dodatek w przypadku silniejszego wiatru taki stojak może uszkodzić rower, koło lub tylną przerzutkę. Dlatego cykliści niechętnie z nich korzystają.


Umożliwienie rowerzyście bezpiecznego zaparkowania przed sklepem to niewielki wysiłek finansowy, który pozwoli zaskarbić lojalność tych klientów, którzy chcieliby na zakupy wybierać się właśnie na dwóch kółkach.Koszt stojaka to wydatek ok. 300 zł, ale według naszego rozmówcy nawet i bez niego niejednokrotnie można umożliwić cyklistom bezpieczne parkowanie. - Jeżeli przed wejściem do sklepu jest jakaś solidna barierka albo krata, wystarczy nie przeszkadzać im w przypinaniu rowerów.

- Najlepszym rozwiązaniem jest specjalny stojak w kształcie odwróconej litery „U". - Przy jednym stojaku mogą zostawić swoje rowery dwie osoby, a jeśli się postarają, to nawet cztery. W połączeniu z szybką rotacją klientów w sklepach osiedlowych oznacza to, że w większości przypadków jeden stojak w zupełności wystarcza - ocenia Muszczynko. Przy jakich sklepach warto pomyśleć o dobrym stojaku rowerowym? Na pewno jeśli obok przebiega uczęszczana ścieżka rowerowa. Stojaki sprawdzają się również w obrzeżnych dzielnicach miast, gdzie mniejsze natężenie ruchu samochodowego zachęca do korzystania z roweru. Warto również pomyśleć o stojaku jeżeli w okolicy znajduje się las albo inny teren rekreacyjny. - Zachęcam też do obserwowania swoich klientów. Jeżeli widzimy, że do naszej placówki przyjeżdżają cykliści i przypinają swoje pojazdy w miejscu, w którym nie powinny stać albo chcą z nimi wchodzić na teren sklepu - to znak, że jest zapotrzebowanie na bezpieczny stojak - puentuje Rafał Muszczynko.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,30

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7891

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558649

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.