Szykują się zmiany w Primo

Autor: Radosław Wałkuski, dlahandlu.pl 3 marca 2009 11:51

Szykują się zmiany w Primo

Należącą do firmy Arko sieć handlową Primo mogą wkrótce czekać poważne zmiany. Niewykluczone, że sklepy będą funkcjonować pod zupełnie innym brandem – dowiedział się portal dla handlu.pl.

- Rozpatrywane są trzy różne scenariusze. Jeden z nich zakłada, że sklepy Primo będą funkcjonować w swojej dotychczasowej formule. Inna możliwość jest taka, że zostaną one wizerunkowo połączone z firmą Arko, pod szyldem Arko-detal. Niewykluczone również, że sieć będzie należała do innego przedsiębiorstwa niż Arko, ale powiązanego z nim kapitałowo - informuje Jarosław Zajączkowski zarządzający siecią Primo. - Wszystko wyjaśni się w ciągu najbliższych trzech miesięcy, dlatego na razie trudno mówić o konkretnych planach dotyczących rozwoju sieci - dodaje.

Według jego zapewnień Primo, jak na razie nie odczuwa w znaczący sposób kryzysu gospodarczego. - Owszem, od naszych partnerów docierają sygnały o spadku sprzedaży, ale po pierwsze dotyczy to tylko niektórych z nich, poza tym są to spadki rzędu np. 3 proc. Myślę, że na razie jest zbyt wcześnie, aby mówić, że dotyka nas kryzys - ocenia. Według niego pogorszenie sytuacji gospodarczej może nawet wyjść sieci na rękę. - Obecnie znalezienie dobrego lokalu pod sklep nie jest sprawą prostą. Liczymy na to, że wraz z pogarszaniem się sytuacji gospodarczej, zaczną pojawiać się atrakcyjne oferty najmu - wyjaśnia Jarosław Zajączkowski.
Na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy liczba sklepów franczyzowych Primo pozostaje na podobnym poziomie - czyli ok. 140. - W tym okresie koncentrowaliśmy się na otwieraniu sklepów własnych, których mamy 7 - wyjaśnia Jarosław Zajączkowski. W ostatnim czasie w sklepach własnych Primo podjęte zostały działania związane ze zmianą asortymentu. - Cześć placówek pod względem asortymentu ma charakter typowo osiedlowych sklepów, część zaś została wzbogacona o lepsze jakościowo, a zarazem droższe towary delikatesowe - wyjaśnia Zajączkowski. - Choć na razie trudno jeszcze ocenić efekty tej decyzji, to wszystko wskazuje na to, że był to dobry ruch z naszej strony .

Marka Primo jest obecna na rynku od 2002 roku. Obszarem działalności obejmuje teren całej Wielkopolski. Zdecydowana większość sklepów w sieci to sklepy o powierzchni do 300 mkw., działających w oparciu o umowy franczyzowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    2,62

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane