Szyld może być wykonany w wielu technologiach

Autor: Marcin Złoch, dlahandlu.pl 18 lutego 2010 08:11

Szyld może być wykonany w wielu technologiach

Szyld jest wizytówką sklepu. Ma informować przechodniów o asortymencie sklepu i zachęcać ich do zakupów. Aby się wyróżniał powinien spełniać kilka warunków, by być wizytówką placówki.

Szyldy można wykonywać z różnych materiałów. Najpopularniejsze są szyldy plastikowe wyklejane. W celu nadania placówce charakteru możliwe jest ozdobienie sklepu szyldem z drewna. Istnieją jednak inne technologie. Na przykład szyldy z laminatu. - Charakteryzują się bardzo dobrą odpornością na wpływ czynników atmosferycznych. Warstwa akrylu którą pokryte są laminaty daje doskonałą odporność na promieniowanie UV i zmienne warunki pogodowe. Szyldy z laminatu nie trzeba specjalnie konserwować ani poddawać renowacji ich żywotność przyjmuje się nie mniejszą niż 10 lat. Ważne jest, aby grawerunek w szyldzie z laminatu był również głęboki, wpływa to na przestrzenność całego szyldu. Jest to możliwe tylko przy grawerowaniu maszynowym. Grawerunek laserowy nie wydobywa czytelności ani plastyczności z laminatu a całość wygląda jak wyklejanka z folii - informuje Marek Boniecki, prowadzący firmę zajmującą się usługami grawerskimi.

Innym, droższym, rodzajem szyldów są szyldy aluminiowe. - Mają powierzchnię anodowaną na srebrny, złoty lub szampański kolor.
Powierzchnia anodowana daje gwarancję długiej żywotności tła szyldu, ale w szyldzie najsłabszym elementem jest grawerunek, który narusza powierzchnię anodowaną. Jedynym skutecznym sposobem zabezpieczania (choć pracochłonnym) jest używanie farby podkładowej do wypełnienia grawerunku a następnie lakierów wierzchnich w kolorze. Jeżeli wykonawca tego nie stosuje (co się bardzo często zdarza aby zmniejszyć koszty) to po około 8 miesiącach grawerunek ulega korozji a w późniejszym czasie odpada farba z grawerunku - informuje ekspert.

 

Bez względu jednak na to na którą technikę zdecyduje się sklep musi pamiętać, że szyld ma być wyraźny, ale nie powinien być krzykliwy, dopasowany do charakteru sklepu, ale nie przytłaczający swoimi rozmiarami. Kolorystycznie dopasowany do barw stosowanych przez sklep, ale takźe do kolorów budynku i otoczenia. Zdarza się, teź że mała budka ma szyld większy niż cały budynek. Zachwianie proporcji źle wpływa na odbiór takiej wizytówki.

Coraz częściej miasta chcą wpływać na wygląd kamienic gminnych i postulują, aby przedsiębiorcy zatwierdzali w urzędzie miasta wygląd szyldów. W ten sposób ulice miałyby przestać być zbiorowiskiem kiczowatych, krzykliwych reklam, a stałyby się miejscem prezentacji firm i sklepów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,65

  • Śr

    6,29

  • Min

    2,80

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6268

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 569600

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.