REKLAMA
REKLAMA

Szyld może być wykonany w wielu technologiach

Autor: Marcin Złoch, dlahandlu.pl 18 lutego 2010 08:11

Szyld może być wykonany w wielu technologiach

Szyld jest wizytówką sklepu. Ma informować przechodniów o asortymencie sklepu i zachęcać ich do zakupów. Aby się wyróżniał powinien spełniać kilka warunków, by być wizytówką placówki.

REKLAMA

Szyldy można wykonywać z różnych materiałów. Najpopularniejsze są szyldy plastikowe wyklejane. W celu nadania placówce charakteru możliwe jest ozdobienie sklepu szyldem z drewna. Istnieją jednak inne technologie. Na przykład szyldy z laminatu. - Charakteryzują się bardzo dobrą odpornością na wpływ czynników atmosferycznych. Warstwa akrylu którą pokryte są laminaty daje doskonałą odporność na promieniowanie UV i zmienne warunki pogodowe. Szyldy z laminatu nie trzeba specjalnie konserwować ani poddawać renowacji ich żywotność przyjmuje się nie mniejszą niż 10 lat. Ważne jest, aby grawerunek w szyldzie z laminatu był również głęboki, wpływa to na przestrzenność całego szyldu. Jest to możliwe tylko przy grawerowaniu maszynowym. Grawerunek laserowy nie wydobywa czytelności ani plastyczności z laminatu a całość wygląda jak wyklejanka z folii - informuje Marek Boniecki, prowadzący firmę zajmującą się usługami grawerskimi.

Innym, droższym, rodzajem szyldów są szyldy aluminiowe. - Mają powierzchnię anodowaną na srebrny, złoty lub szampański kolor.
Powierzchnia anodowana daje gwarancję długiej żywotności tła szyldu, ale w szyldzie najsłabszym elementem jest grawerunek, który narusza powierzchnię anodowaną. Jedynym skutecznym sposobem zabezpieczania (choć pracochłonnym) jest używanie farby podkładowej do wypełnienia grawerunku a następnie lakierów wierzchnich w kolorze. Jeżeli wykonawca tego nie stosuje (co się bardzo często zdarza aby zmniejszyć koszty) to po około 8 miesiącach grawerunek ulega korozji a w późniejszym czasie odpada farba z grawerunku - informuje ekspert.

 

Bez względu jednak na to na którą technikę zdecyduje się sklep musi pamiętać, że szyld ma być wyraźny, ale nie powinien być krzykliwy, dopasowany do charakteru sklepu, ale nie przytłaczający swoimi rozmiarami. Kolorystycznie dopasowany do barw stosowanych przez sklep, ale takźe do kolorów budynku i otoczenia. Zdarza się, teź że mała budka ma szyld większy niż cały budynek. Zachwianie proporcji źle wpływa na odbiór takiej wizytówki.

Coraz częściej miasta chcą wpływać na wygląd kamienic gminnych i postulują, aby przedsiębiorcy zatwierdzali w urzędzie miasta wygląd szyldów. W ten sposób ulice miałyby przestać być zbiorowiskiem kiczowatych, krzykliwych reklam, a stałyby się miejscem prezentacji firm i sklepów.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12735

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA