Tajemniczy klient musi mieć określone predyspozycje

Autor: dlahandlu.pl 12 października 2009 09:09

Głównym, podstawowym i absolutnie niepodważalnym warunkiem rzetelnie przeprowadzonego badania typu tajemniczy klient są wyposażeni w określony zestaw cech i predyspozycji oraz odpowiednio wyszkoleni ludzie - audytorzy - uważają eksperci.

- Najważniejszym narzędziem pracy jest pamięć - dlatego wizytator musi być świadomy jej ograniczeń, rekonstrukcyjnego charakteru, musi zdawać sobie sprawę ze skutków subiektywizmu, przemodelowania pamięci mogącego doprowadzić do przypomnienia sobie fałszywej informacji, musi umieć oddzielić fakty od ocen i własnych przemyśleń - uważa Nartalia Leśniewska, dyrektor ds. badań rynkowych i HR w Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych. - Naturalnie skutki niektórych błędów badawczych związanych z zafałszowaniami pamięciowymi można starać się zminimalizować właściwą operacjonalizacją i standaryzacją narzędzia - ankiety badawczej, nie mniej jednak osią wywiadu ankietowego jest ludzka pamięć - uważa nasza rozmówczyni.
Jej zdaniem osoba odpowiedzialna za zlecenie badań w danej firmie zdecydowanie powinna zainteresować się, w jaki sposób szkolenia z zakresu technik pamięciowych i funkcjonowania pamięci są przeprowadzanie w agencji, którą wynajmuje do badania. - Warto poprosić o przykładowy fragment raportu z badań, które przeprowadzała agencja. Czerwona lampka u decydenta powinna się zapalić, gdy tekst raportu będzie mieszaniną faktów i subiektywnych opinii traktowanych na równi z tymi faktami - twierdzi Natalia Leśniewska.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10803

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane