Tesco chce mieć w programie lojalnościowym kilka milionów klientów

Autor: dlahandlu.pl 6 sierpnia 2009 09:59

Od dziś we wszystkich sklepach Tesco w naszym kraju klienci sieci będą mogli przystąpić do nowego programu lojalnościowego o nazwie Clubcard. Zgodnie z filozofią Tesco program Clubcard jest podziękowaniem dla stałych klientów za ich codzienne zakupy. - Przewidujemy, że tylko w ciągu pierwszych trzech miesięcy od uruchomienia programu przystąpi do niego 2 mln gospodarstw domowych - twierdzi Anna Matlak, dyrektor marketingu w Tesco Polska.

Głównym założeniem Clubcard jest zbieranie punktów, które regularnie będą zamieniane na bony pieniężne na dowolne zakupy w każdym sklepie tej sieci. Dodatkowo, klienci będą regularnie otrzymywać kupony zniżkowe na najczęściej wybierane przez siebie produkty, grupy produktów, a nawet na całe zakupy. Za każde wydane 2 złote do konta klienta zostaje przypisany 1 punkt.
Program Tesco zwraca uwagę rozwiązaniami nie stosowanymi do tej pory na szerszą skalę w Polsce. Przede wszystkim program jest spersonalizowany: każdy klient otrzymuje rabaty najbardziej odpowiadającego jego potrzebom - regularnie dostaje kupony zniżkowe na te produkty lub grupy produktów, które kupuje najczęściej. Pomagać ma w tym analiza preferencji zakupowych poszczególnych klientów prowadzona na podstawie paragonów fiskalnych.
Bony i kupony są przesyłane do klienta raz na trzy miesiące wraz z aktualnym saldem konta Clubcard. Klienci będą mogli również sprawdzać stan swojego konta na każdym paragonie zakupowym oraz pod bezpłatnym numerem Infolinii Clubcard 0800 105 104.
Do programu Clubcard może przystąpić każdy pełnoletni klient robiący zakupy w sieci Tesco. Formalności ograniczają się do krótkiej wizyty w Punkcie Clubcard lub Punkcie Obsługi Klienta w sklepie oraz wypełnieniu formularza zgłoszeniowego. Klient otrzymuje kartę Clubcard wraz
z dwoma kartami-brelokami, które posiadają te same funkcje, co tradycyjna karta Clucard. Breloki umożliwiają zbieranie punktów członkom rodziny klienta. Z karty i breloków można skorzystać zaraz po ich otrzymaniu.
Wprowadzenie programu Clubcard poprzedzone było programem testowym, który rozpoczął się ubiegłym roku w sześciu miastach: Lubinie, Polkowicach, Zdzieszowicach, Rzeszowie, Przemyślu i Dębicy. - W teście wzięło udział ponad 70 tys. klientów, którzy otrzymali swoje karty. Łącznie w postaci bonów wydaliśmy dla nich punkty o wartości prawie 1 mln zł - podkreśla Anna Matla.
Program Clubcard znany jest z innych rynków, na których obecne jest Tesco. Zadebiutował on w 1995 roku w Wielkiej Brytanii. Następnie wprowadzony został w Irlandii i trzech krajach azjatyckich. Równocześnie z Polską ruszyło wdrażanie programu na Słowacji.

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12737

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane