Treningi pozwalają lepiej zarządzać zespołem

Autor: Gazeta Wyborcza 30 września 2009 09:35

Jak pozyskać nowych klientów i nowe rynki? W jaki sposób zwiększyć efektywność pracowników? Co zrobić, aby polepszyć wyniki sprzedaży? Bydgoscy menedżerowie coraz częściej szukają odpowiedzi na te pytania u specjalistów od coachingu - czytamy w Gazecie Wyborczej.

Coaching, czyli pomoc i kierowanie rozwojem zawodowym w trybie indywidualnych szkoleń, jeszcze do niedawna prowadzony był tylko w największych polskich metropoliach.

Istotnym elementem coachingu jest wzajemne zaufanie między osobistym trenerem a jego uczniem. Coach i kursant wzajemnie ustalają cele, jakie zamierzają osiągnąć. - Udział w szkoleniu daje mi możliwość spojrzenia pod innym kątem na zarządzanie ludźmi - mówi Marek Tuchółka, kierownik produkcji w cukierni Sowa. - Omawiamy różne sytuacje i konkretne przykłady, a trener podpowiada, jak ma porozumiewać się z zespołem, żeby mimo zwiększania wymagań nadal być dobrym przełożonym.

Najbardziej popularne i dające wymierne efekty są treningi w formie ćwiczeń i gier. Różne są formy angażowania uczestników - zainscenizowana kolejka w sklepie ma pomóc przyszłemu kierownikowi sali bezkonfliktowo rozładować napiętą sytuację. - Jak to długo potrwa? - pada pytanie u ust trenera odgrywającego rolę niezadowolonego klienta. - Taki duży sklep, a tylko jedna kasa czynna!

- Potencjalnie menedżerem zostaje osoba, która się wykazała, zapracowała na stanowisko i ma predyspozycje - zaznacza Chojnacki. - Bywa jednak, że stanowisko przerosło umiejętności pracownika, ale to nie problem, właśnie temu także służą nasze szkolenia.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,20

  • Śr

    2,91

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8963
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane