Treningi pozwalają lepiej zarządzać zespołem

Autor: Gazeta Wyborcza 30 września 2009 09:35

Jak pozyskać nowych klientów i nowe rynki? W jaki sposób zwiększyć efektywność pracowników? Co zrobić, aby polepszyć wyniki sprzedaży? Bydgoscy menedżerowie coraz częściej szukają odpowiedzi na te pytania u specjalistów od coachingu - czytamy w Gazecie Wyborczej.

Coaching, czyli pomoc i kierowanie rozwojem zawodowym w trybie indywidualnych szkoleń, jeszcze do niedawna prowadzony był tylko w największych polskich metropoliach.

Istotnym elementem coachingu jest wzajemne zaufanie między osobistym trenerem a jego uczniem. Coach i kursant wzajemnie ustalają cele, jakie zamierzają osiągnąć. - Udział w szkoleniu daje mi możliwość spojrzenia pod innym kątem na zarządzanie ludźmi - mówi Marek Tuchółka, kierownik produkcji w cukierni Sowa. - Omawiamy różne sytuacje i konkretne przykłady, a trener podpowiada, jak ma porozumiewać się z zespołem, żeby mimo zwiększania wymagań nadal być dobrym przełożonym.

Najbardziej popularne i dające wymierne efekty są treningi w formie ćwiczeń i gier. Różne są formy angażowania uczestników - zainscenizowana kolejka w sklepie ma pomóc przyszłemu kierownikowi sali bezkonfliktowo rozładować napiętą sytuację. - Jak to długo potrwa? - pada pytanie u ust trenera odgrywającego rolę niezadowolonego klienta. - Taki duży sklep, a tylko jedna kasa czynna!

- Potencjalnie menedżerem zostaje osoba, która się wykazała, zapracowała na stanowisko i ma predyspozycje - zaznacza Chojnacki. - Bywa jednak, że stanowisko przerosło umiejętności pracownika, ale to nie problem, właśnie temu także służą nasze szkolenia.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11012

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane